joi, 22 decembrie 2022

ACATISTUL SFINTEI MARI MUCENIȚE ANASTASIA

 ACATISTUL SFINTEI MARI MUCENIȚE ANASTASIA 

                                   22 decembrie





Rugăciunile începătoare


De este preot, începe aşa :

Binecuvântat este Dumnezeul nostru totdeauna, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.


Iar de nu este preot, se zice :

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi. Amin.


Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie!


Împărate Ceresc, Mângâietorule, Duhul Adevărului, Care pretutindeni eşti şi pe toate le împlineşti, Vistierul Bunătăţilor şi Dătătorule de Viaţă, vino şi Te sălăşluieşte întru noi şi ne curăţeşte pe noi de toată întinăciunea şi mântuieşte Bunule sufletele noastre!


Sfinte Dumnezeule, Sfinte Tare, Sfinte Fără-De-Moarte, miluieşte-ne pe noi! (de 3 ori)


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Preasfântă Treime, miluieşte-ne pe noi! Doamne, curăţeşte păcatele noastre! Stǎpâne, iartă fărădelegile noastre! Sfinte, cercetează şi vindecă neputinţele noastre, pentru Sfânt Numele Tău!


Doamne miluieşte! (de 3 ori)


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Tatǎl nostru, Carele eşti în Ceruri, sfinţească-se Numele Tău, vie Împărăţia Ta, facă-se Voia Ta, precum în cer aşa şi pe pământ. Pâinea noastră, cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi şi ne iartă nouă greşelile noastre, precum şi noi iertăm greşiţilor noştri! Şi nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbǎveşte de cel viclean! Amin!

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi! Amin 


Miluieşte-ne pe noi, Doamne, miluieşte-ne pe noi, că nepricepându-ne de nici un răspuns, această rugăciune aducem Ţie, ca unui Stăpân, noi păcătoşii robii Tăi, miluieşte-ne pe noi!


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh!


Doamne, miluieşte-ne pe noi, că întru Tine am nădăjduit; nu Te mânia pe noi foarte, nici pomeni fărădelegile noastre, ci caută şi acum ca un Milostiv şi ne izbăveşte pe noi de vrăjmaşii noştri, că Tu eşti Dumnezeul nostru şi noi suntem poporul Tău; toţi lucrul mâinilor Tale şi Numele Tău chemăm.


Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Uşa milostivirii deschide-o nouă, binecuvântată Născătoare de Dumnezeu, Fecioară, ca să nu pierim cei ce nădăjduim întru tine, ci să ne izbăvim prin tine de nevoi, că tu eşti mântuirea neamului creştinesc.


Cred întru Unul Dumnezeu, Tatăl Atotţiitorul, Făcătorul cerului şi al pământului, al tuturor celor văzute şi nevăzute.

Şi întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul-Născut, Care din Tatăl S-a născut mai înainte de toţi vecii; Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut, nu făcut; Cel de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut.

Care pentru noi, oamenii, şi pentru a noastră mântuire S-a pogorât din ceruri şi S-a întrupat de la Duhul Sfânt şi din Maria Fecioara, şi S-a făcut om.

Şi S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponţiu Pilat, şi a pătimit şi S-a îngropat.

Şi a înviat a treia zi, după Scripturi.

Şi S-a înălţat la ceruri, şi şade de-a dreapta Tatălui.

Şi iarăşi va să vină cu slavă, să judece viii şi morţii, a Cărui împărăţie nu va avea sfârşit.

Şi întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă făcătorul, Care din Tatăl purcede, Cel ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul este închinat si slăvit, Care a grăit prin prooroci.

Întru una, sfântă, sobornicească şi apostolească Biserică.

Mărturisesc un Botez spre iertarea păcatelor.

Aştept învierea morţilor;

Şi viaţa veacului ce va să vie. Amin!


Doamne miluiește! (de 12 ori)


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Veniţi să ne închinăm Împăratului nostru Dumnezeu! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Hristos, Împăratul nostru Dumnezeu! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Însuşi Hristos, Împăratul şi Dumnezeul nostru! (o închinăciune)


Psalmul 142

Doamne, auzi rugăciunea mea, ascultă cererea mea, întru credincioşia Ta, auzi-mă, întru dreptatea Ta. Să nu intri la judecată cu robul Tău, că nimeni din cei vii nu-i drept înaintea Ta. Vrăjmaşul prigoneşte sufletul meu şi viaţa mea o calcă în picioare; făcutu-m-a să locuiesc în întuneric ca morţii cei din veacuri. Mâhnit e duhul în mine şi inima mea încremenită înlăuntrul meu. Adusu-mi-am aminte de zilele cele de demult; cugetat-am la toate lucrurile Tale, la faptele mâinilor Tale m-am gândit. 

Întins-am către Tine mâinile mele, sufletul meu ca un pământ însetoşat. Degrab auzi-mă, Doamne, că a slăbit duhul meu. Nu-Ţi întoarce faţa Ta de la mine, ca să nu mă asemăn celor care se coboară în mormânt. Fă să aud dimineaţa Mila Ta, că la Tine îmi este nădejdea. Arată-mi calea pe care voi merge, că la Tine am ridicat sufletul meu. 

Scapă-mă de vrăjmaşii mei, că la Tine alerg, Doamne. Învaţă-mă să fac Voia Ta, că Tu eşti Dumnezeul meu. Duhul Tău Cel Bun să mă povăţuiască la pământul dreptăţii. Pentru Numele Tău, Doamne, dăruieşte-mi viaţă. Întru dreptatea Ta scoate din necaz sufletul meu. Fă bunătate de stârpeşte pe vrăjmaşii mei şi pierde pe toţi cei ce necăjesc sufletul meu, că eu sunt robul Tău. 


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Aliluia, aliluia, aliluia, Slavă Ţie, Dumnezeule!

Aliluia, aliluia, aliluia, Slavă Ţie, Dumnezeule!

Aliluia, aliluia, aliluia, Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie!


Dumnezeu este Domnul şi S-a arătat nouă, bine este cuvântat Cel ce vine întru Numele Domnului! (de 3 ori)

Doamne miluiește ( de 3 ori) Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Tropar, glas 4


Adevăratul nume al Învierii învingătoare, ești numită mucenița lui Hristos, că tu i-ai înfrânt prin răbdare pe vrăjmașii tăi, de dragul lui Hristos, Mirele tău, pe care L-ai iubit. Roagă-te Lui să salveze sufletele noastre.


Psalmul 50

Miluieşte-mă, Dumnezeule, după mare mila Ta şi după mulţimea îndurărilor Tale, şterge fărădelegea mea. Mai vârtos mă spală de fărădelegea mea şi de păcatul meu mă curăţeşte; că fărădelegea mea eu o cunosc şi păcatul meu înaintea mea este pururea. Ţie unuia am greşit şi rău înaintea Ta am făcut, aşa încât drept eşti Tu întru cuvintele Tale şi biruitor când vei judeca Tu. Că iată întru fărădelegi m-am zămislit şi în păcate m-a născut maica mea. Că iată adevărul ai iubit; cele nearătate şi cele ascunse ale înţelepciunii Tale, mi-ai arătat mie. Stropi-mă-vei cu isop şi mă voi curăţi; spăla-mă-vei şi mai vârtos decât zăpada mă voi albi. Auzului meu vei da bucurie şi veselie; bucura-se-vor oasele mele cele smerite. Întoarce faţa Ta de la păcatele mele şi toate fărădelegile mele şterge-le. Inimă curată zideşte întru mine, Dumnezeule şi duh drept înnoieşte întru cele dinlăuntru ale mele. Nu mă lepăda pe mine de la faţa Ta şi Duhul Tău cel Sfânt nu-l lua de la mine. Dă-mi mie bucuria mântuirii Tale şi cu duh stăpânitor mă întăreşte. Învăţa-voi pe cei fără de lege căile Tale şi cei necredincioşi la Tine se vor întoarce. Izbăveşte-mă de vărsarea de sânge, Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele; bucura-se-va limba mea de dreptatea Ta. Doamne, buzele mele vei deschide şi gura mea va vesti lauda Ta. Că de ai fi voit jertfă, Ţi-aş fi dat; arderile de tot nu le vei binevoi. Jertfa Lui Dumnezeu: duhul umilit; inima înfrântă şi smerită Dumnezeu nu o va urgisi. Fă bine, Doamne, întru bună voirea Ta, Sionului şi să se zidească zidurile Ierusalimului. Atunci vei binevoi jertfa dreptăţii, prinosul şi arderile de tot; atunci vor pune pe altarul Tău viţei.


Condacul 1


Sfintei alese a lui Hristos, binecuvântatei Mari Mucenițe Anastasia, îi aducem cântări de laudă, că are multă îndrăzneală față de Domnul pentru toate necazurile, durerile și bolile celor credincioși, iar noi cu dragoste îi strigăm: Bucură-te, binecuvântată Mare Muceniță Anastasia, Sfântă căutătoare a noastră și carte de rugăciuni pentru sufletele noastre întemnițate!


Icos 1


Ai devenit ca un înger cu o minte curată, după ce L-ai cunoscut pe Dumnezeu, și ai învățat tot ce este văzut și nevăzut, și noi, lăudând învățătura înțeleaptă pe care ai primit-o de la sfântul mucenic Hrisogon, strigăm cu dragoste:


Bucură-te, ceea ce ai iubit credința in Hristos;


Bucură-te, că ai urmat evlavia mamei tale Fausta;


Bucură-te, văzând curăția fecioriei tale;


Bucură-te, că ești păzită mereu de Îngeri;


Bucură-te, că te-ai apropiat de Dumnezeu prin curăția ta;


Bucură-te, binecuvântată Mare Muceniță Anastasia, Sfântă căutătoare a noastră și carte de rugăciuni pentru sufletele noastre întemnițate!


Condacul 2


Văzând Sfânta Anastasia că mulți creștini suferă în temnițe pentru numele și învățăturile lui Iisus Hristos, a început să le slujească cu râvnă, mângâindu-i și vindecându-i, iar noi îi cântăm cu admirație lui Dumnezeu: Aliluia!


Icos 2


Sfânta Anastasia, aleasă de Dumnezeu, disprețuind hainele de valoare, se îmbrăca în secret în hainele cerșetorilor și intra în temnițe pentru a-i sluji ca mărturisitoare a lui Hristos, iar noi, urmând-o cu mintea, o chemăm cu dragoste:


Bucură-te, vizitatoarea celor închiși în temnițe;


bucură-te, mângâietoarea mărturisitorilor lui Hristos;


Bucură-te, că ți-ai risipit aurul și argintul pentru ei;


Bucură-te, cu cei care au dobândit Împărăția Cerurilor;


Bucură-te, că ai spălat mâinile și picioarele sfinților și le-ai curățat părul;


Bucură-te, că L-ai luat exemplu pe Iisus Hristos;


Bucură-te, ceea ce le-ai vindecat bolile;


Bucură-te, că le-ai îngropat trupurile;


Bucură-te, binecuvântată Mare Muceniță Anastasia, Sfântă căutătoare a noastră și carte de rugăciuni pentru sufletele noastre întemnițate!


Condacul 3


Întărită de putere de sus, Sfântă Muceniță, slujeai cu evlavie sfinților ca să-l rușinezi pe diavolul care urând orice virtute, a instruit-o pe slujnica să-ți dezvăluie faptele în fața soțului tău necredincios. Noi, lăudând bunătatea ta, Anastasia, cântăm împreună cu tine lui Dumnezeu: Aliluia!


Icos 3


Aveai o dragoste mare în Domnul pentru toți cei care suferă pentru numele lui Hristos în temnițe, chiar daca multi ani ai fost închisă ca într-o închisoare în casa soțului tău necredincios; iar noi minunându-ne de curajul tău strigăm către tine:


Bucură-te, păzitoare harnică a poruncilor lui Hristos:


Bucură-te, nu în cuvânt, ci în fapta care îl împlinește pe acesta;


Bucură-te, că ești gata să-ți depui sufletul pentru prietenii tăi;


Bucură-te, că ai primit multă amărăciune pentru Hristos;


Bucură-te, îndurare neclintită fata de cei puternici;


Bucură-te, binecuvântată Mare Muceniță Anastasia, Sfântă căutătoare a noastră și carte de rugăciuni pentru sufletele noastre întemnițate!


Condacul 4


Soțul tău, ținându-te captivă și ca o sclavă, Sfântă Anastasia, a ridicat furtună de furie împotriva ta și ți-a pricinuit chin mare; noi, amintindu-ne de amărăciunea și de suferința ta, Îi cântăm Domnului care te-a întărit: Aliluia!


Icos 4


Auzind fericita Anastasia că sfântul ei învățător Hrisogon a îndurat mult pentru Hristos, ea l-a urmat in suferințe și i-a scris în secret: „Învățătorule, aștept a muri și nu mi-a rămas altceva decât numai dându-mi sufletul, să cad moartă”. Noi lăudându-ți răbdarea, nu suntem vrednici a zice:


Bucură-te, ceea ce nu ți-ai cruțat trupul cinstit;


Bucură-te, ceea ce ai vrut să-ți risipești averea înaintea lui Dumnezeu de dragul săracilor;


Bucură-te, că ai cumpărat prin asta înțelepciune;


Bucură-te, cea care ai grija celor care suferă în legături;


Bucură-te, că le-ai slujit cu râvnă;


Bucură-te, cea care ai intrat în temnițe fără teamă;


Bucură-te, cea care ai intrat fără să te întorci în slava cerească;


Bucură-te, binecuvântată Mare Muceniță Anastasia, Sfântă căutătoare a noastră și carte de rugăciuni pentru sufletele noastre întemnițate!


Condacul 5


Ca o stea evlavioasă apărută în țara Romei, mare mucenica Anastasia, tu îi vizitei pe cei care suferă pentru Hristos în temnițe și care in inimile lor ard in credință, dar strigă mereu cu tine către Mântuitorul Dumnezeu: Aliluia!


Icos 5


Văzând-o pe Anastasia învățătorul ei Sfântul Hrisogon în confuzia acestei lumi, i-a scris: “Fii cu răbdare ca în mijlocul mării, așteaptă pe Hristos, Care va veni la tine și întru tine însăți să strigi ca prorocul, zicând: Pentru ce ești mâhnit sufletul meu și pentru ce mă tulburi? Nădăjduiește spre Dumnezeu, că mă voi mărturisi Lui, mântuirea mea și Dumnezeul meu” iar noi te numim pe tine:


Bucură-te, ceea ce ți-ai pus toată încrederea în Domnul;


Bucură-te, ceea ce ai îndurat asuprirea de dragul Cerului Împărăției;


Bucură-te, că prin curăția ta de înger ai fost cinstită să trăiești în ceruri;


Bucură-te, ceea ce te apropii de Dumnezeu prin durerile tale;


Bucură-te, ceea ce ai fost cinstită să vezi minunile Domnului Atotputernic și să le înțelegi;


Bucură-te, că prin rugăciunile tale ne izbăvești de multe necazuri;


Bucură-te, că prin mijlocirea ta ne eliberezi de ispite;


Bucură-te, binecuvântată Mare Muceniță Anastasia, Sfântă căutătoare a noastră și carte de rugăciuni pentru sufletele noastre întemnițate!


Condacul 6


Întreaga lume creștină îți propovăduiește faptele cinstite, Mare Muceniță Anastasia, îți preamărește suferințele, îți slăvește mucenicia și cântă lui Dumnezeu: Aliluia!


Icos 6


Tu ai strălucit mai mult decât soarele cu virtuțile tale în marele oraș Roma, când s-a împlinit prezicerea învățătorului tău, Sfântul Hrisogon, despre moartea soțului tău lipsit de Dumnezeu. Eliberată de Dumnezeu, ai început să ai grijă de mucenicii lui Hristos cu tot mai multă râvnă; noi, privind cu drag la faptele tale, spunem următoarele:


Bucură-te, ajutor zelos pentru cei suferinzi;


Bucură-te, că i-ai mângâiat pe prietenii lui Hristos cu cuvinte duhovnicești;


Bucură-te, învățătoare, care ai avut mare grijă de cele trei fecioare: Agapi, Hionia și Irina;


Bucură-te, că le-ai întărit pe ele în mucenicie;


Bucură-te, trup cinstit în locul ales așezat;


Bucură-te, ceea ce trăit durerea în mintea ta;


Bucură-te, că inima ți-ai făcut-o locuință pentru Duhul Sfânt;


Bucură-te, că ai ars deplin în focul iubirii pentru Dumnezeu;


Bucură-te, căci ai găsit apărarea Lui cerească;


Bucură-te, că prin curajul tău ai învins pe vrăjmașul mântuirii până la capăt;


Bucură-te, binecuvântată Mare Muceniță Anastasia, Sfântă căutătoare a noastră și carte de rugăciuni pentru sufletele noastre întemnițate!


Condacul 7


Dorința sfântului Hrisogon ca să moară pentru Hristos, a fost împlinită de Pronia Cereasca; și tu când ai văzut moaștele cinstite ale învățătorului tău, sărutându-le cu blândețe, ai plâns, din adâncul sufletului tău purtând un cântec către Dumnezeu: Aliluia!


Icos 7


Domnul nostru ți-a dat iar har și putere, când ai început a umbla din oraș în oraș, vizitând pe cei care erau legați în lanțuri. Noi, în urma călătoriilor tale, strigăm dulce către tine:


Bucură-te, urmașă a pașilor lui Hristos;


Bucură-te, roaba multor sfinți;


Bucură-te, bucurie pentru cei greu încercați;


Bucură-te, speranța celor necredincioși;


Bucură-te, că ai dat cu aurul tău libertatea credincioșilor din legăturile închisorii;


Bucură-te, că ai cuvinte divine care ne eliberează de legăturile fricii;


Bucură-te, că prin rugăciunile tale ne izbăvești de legăturile păcătoșeniei;


Bucură-te, ales model de trăire duhovniceasca;


Bucură-te, binecuvântată Mare Muceniță Anastasia, Sfântă căutătoare a noastră și carte de rugăciuni pentru sufletele noastre întemnițate!


Condacul 8


Călătoria ta cu Sfânta Muceniță Teodotia a adus multe minuni: celor bolnavi le dădeai darul vindecării, celor ce au murit le pregăteai înmormântarea, pe cei vii îi întăreai în faptele virtuții; ajută-ne și nouă, nevrednicilor, Sfântă, și du și rugăciunile noastre către Dumnezeu, cântându-I: Aliluia!


Icos 8


Întreaga temnița a fost umplută cu mult plâns și suspine, când ai venit mai devreme după obiceiul tău și nu ai fost lăsată să intri în numele lui Hristos la niciunul de la prizonieri, iar cei care au fost păziți toată noaptea, de porunca împăratului rău, au fost omorâți; noi, amintindu-ne durerea ta pentru prietenii lui Dumnezeu, strigăm așa:


Bucură-te, că ai căutat cu sârguință pe slujitorii lui Hristos în temnițe;


Bucură-te, milostivă care i-ai ajutat pe cei din temnițe;


Bucură-te, că ai luat crucea Domnului cu dragoste pe umerii tăi;


Bucură-te, cea care a fost cinstită ca pretutindeni să vadă minunile Domnului Atotputernic cu ochi înțelegători;


Bucură-te, că pentru dragostea ta pentru aproapele tău ai dobândit o mare îndrăzneală față de Dumnezeu;


Bucură-te, cea care ai trimis vindecarea celor bolnavi;


Bucură-te, că ai înviat pe cei pe jumătate morți prin porunca lui Dumnezeu;


Bucură-te, cea care ai căutat curăția lui Hristos;


Bucură-te, Mare Muceniță preamărită;


Bucură-te, binecuvântată Mare Muceniță Anastasia, Sfântă căutătoare a noastră și carte de rugăciuni pentru sufletele noastre întemnițate!


Condacul 9


Oamenii cei răi au încercat să te convingă să te închini idolilor, dar tu le-ai strigat fără teamă: „Sunt roaba lui Hristos și Îi cânt zi și noapte: Aliluia”!


Icos 9


Conducătorul preoților închinători la idoli a vorbit cu tine, cu lingușire încercând să îți prindă sufletul sfânt. Dar tu, cunoscând toată viclenia vrăjmașului, i-ai rușinat pe chinuitori și ai schimbat tot răul în bine, privind fără teamă la instrumentele chinului și la toate chinurile. Noi, minunându-ne de curajul tău, te chemăm cu dragoste:


Bucură-te, cea care ai respins toată lumea închinătoare la idoli;


Bucură-te, că ai ales să accepți chinurile pentru Hristos;


Bucură-te, că ai ales să mergi la moarte cu dragoste;


Bucură-te, că i-ai surprins pe chinuitori cu răbdarea ta;


Bucură-te, că ai împodobit Biserica lui Hristos cu suferințele tale;


Bucură-te, cea care ai ales viața veșnică – Hristos;


Bucură-te, cea care ai rușinat pe preotul slujitorilor la idoli;


Bucură-te, cea care ai călcat demonii în picioare;


Bucură-te, binecuvântată Mare Muceniță Anastasia, Sfântă căutătoare a noastră și carte de rugăciuni pentru sufletele noastre întemnițate!


Condacul 10


Mântuiește pe toți cei aleargă la tine, ajută-i cu rugăciunile tale, Mare Muceniță, înaintea Domnului și dă iertare păcatelor celor care îți cinstesc suferința, și Îi strigă cu tine: Aliluia!


Icos 10


Sfântă Anastasia, iubindu-L pe Împăratul Ceresc din toată inima, ai fost aruncată în închisoare pentru dulcele Iisus, răbdând foame și sete și întărindu-te prin rugăciune; iar noi slăvind suferința ta cinstită, îți cântăm astfel:


Bucură-te, urmașă cu patimă a lui Hristos;


Bucură-te, cea împodobită cu slavă biruitoare;


Bucură-te, că ai strălucit în temnița pământească cu slava cerească;


Bucură-te, cea deodată cu mucenicii sfinți;


Bucură-te, cea care îți amintești de noi prin rugăciunea ta la Tronul lui Dumnezeu;


Bucură-te, cea care ne eliberezi rapid din legăturile păcatelor noastre;


Bucură-te, cea care alungi demonii de la oameni;


Bucură-te, cea care îi călăuzești pe tâlhari pe calea dreptății;


Bucură-te, binecuvântată Mare Muceniță Anastasia, Sfântă căutătoare a noastră și carte de rugăciuni pentru sufletele noastre întemnițate!


Condacul 11


Îți aducem cântare din toată inima, slăvind suferința ta pentru Hristos și te rugăm, Sfântă purtătoare de dragoste: cere-I milostivului Domn sănătate tuturor, viață lungă și biruință împotriva dușmanilor. Iar nouă, celor care îți lăudăm chinurile, dă-ne pace și mântuire, să cântăm lui Dumnezeu pentru totdeauna: Aliluia!


Icos 11


Cu o față strălucitoare și veselă, ai urmat suferința pregătită pentru tine de la chinuitori și cu gânduri vesele te numim:


Bucură-te, că ai fost închisă în temnița Illyrisians;


Bucură-te, cea care ai fost hrănită de speranța ta – Hristos;


Bucură-te, căci ai fost izbăvită de scufundarea în mare prin grija lui Dumnezeu;


Bucură-te, că ai fost întinsă între cei patru stâlpi;


Bucură-te, că ai devenit ca Fiul lui Dumnezeu răstignit pe cruce;


Bucură-te, cea care ai ars cu foc până la moarte;


Bucură-te, model de trăire duhovnicească, ce ai fost eliberată de legături și trup;


Bucură-te, binecuvântată Mare Muceniță Anastasia, Sfântă căutătoare a noastră și carte de rugăciuni pentru sufletele noastre întemnițate!


Condacul 12


Curgând cu dragoste din icoana ta, Harul de sus e trimis la noi toți. Te rugăm cere Domnului iertarea păcatelor noastre, dă-le vindecare celor bolnavi și în suferințe, iar noi vindecați și recunoscători strigăm către minunatul Dumnezeu între sfinți: Aliluia!


Icos 12


Cântând chinurile tale pentru Hristos, ne închinăm înaintea suferinței tale, Mare Muceniță, îți cinstim sfânta moarte și te rugăm să ne oferi ajutorul din cer și nouă celor ce trăim în întunericul patimilor și al ispitelor, iar noi strigăm către tine:


Bucură-te, Sfântă Mare Muceniță;


Bucură-te, că ți-ai dat trupul ca jertfă evlavioasă în multe feluri de chinuri;


Bucură-te, turturică, ce ai zburat până la Ierusalimul cel mai Înalt;


Bucură-te, mireasă curată și desăvârșită a lui Hristos;


Bucură-te, cădelniță duhovnicească, care aduci tămâie lui Dumnezeu pentru noi;


Bucură-te, bogată comoară a vindecărilor;


Bucură-te, abundență în cupa darurilor lui Dumnezeu;


Bucură-te, salvatoarea tuturor;


Bucură-te, icoană luminoasă a vieții pentru toți cei care caută mântuirea;


Bucură-te, binecuvântată Mare Muceniță Anastasia, Sfântă căutătoare a noastră și carte de rugăciuni pentru sufletele noastre întemnițate!


Condacul 13


O, îndelung răbdătoare și încântătoare Sfântă Mare Muceniță Anastasia, primește rugăciunea noastră de la slujitorii tăi nevrednici, adusă ție cu dragoste și cere de la Hristos, Dumnezeu, să ne elibereze din legăturile păcătoase, și să scăpăm prin rugăciunile tale de mânia lui Dumnezeu și de osânda veșnică și să fim răsplătiți în Împărăția Cerului cu tine pentru totdeauna, cântându-I Lui Dumnezeu: Aliluia! (Acest Condac se spune de 3 ori).


Icos 1


Ai devenit ca un înger cu o minte curată, după ce L-ai cunoscut pe Dumnezeu, și ai învățat tot ce este văzut și nevăzut, și noi, lăudând învățătura înțeleaptă pe care ai primit-o de la sfântul mucenic Hrisogon, strigăm cu dragoste:


Bucură-te, ceea ce ai iubit credința in Hristos;


Bucură-te, că ai urmat evlavia mamei tale Fausta;


Bucură-te, văzând curăția fecioriei tale;


Bucură-te, că ești păzită mereu de Îngeri;


Bucură-te, că te-ai apropiat de Dumnezeu prin curăția ta;


Bucură-te, binecuvântată Mare Muceniță Anastasia, Sfântă căutătoare a noastră și carte de rugăciuni pentru sufletele noastre întemnițate!


Condacul 1


Sfintei alese a lui Hristos, binecuvântatei Mari Mucenițe Anastasia, îi aducem cântări de laudă, că are multă îndrăzneală față de Domnul pentru toate necazurile, durerile și bolile celor credincioși, iar noi cu dragoste îi strigăm: Bucură-te, binecuvântată Mare Muceniță Anastasia, Sfântă căutătoare a noastră și carte de rugăciuni pentru sufletele noastre întemnițate!


Rugăciune


O, îndelung răbdătoare și înțeleaptă Mare Muceniță Anastasia a lui Hristos, cu sufletul tău stai în Rai la Tronul Domnului, dar pe pământ săvârșești diferite vindecări cu harul dat ție; privește cu milostivire spre oamenii care vin și se roagă înaintea icoanei tale, cerându-ți ajutorul, fă rugăciuni sfinte pentru noi către Domnul și cere iertarea păcatelor noastre, ajută-ne în lucrările milosteniei, întărindu-ne duhul în slujire cu blândețe, smerenie și ascultare, dă vindecare bolnavilor; celor care se întristează și celor care trăiesc în legături fii salvatoare și mijlocitoare; roagă-te Domnului să ne dea tuturor sfârșit creștinesc și răspuns bun la Înfricoșătoarea Sa Judecată, ca și noi să fim demni împreună cu tine să slăvim pe Tatăl și pe Fiul și pe Duhul Sfânt. Amin.


Otpustul:

Cuvine-se, cu adevărat, să te fericim pe tine, Născătoare de Dumnezeu, cea pururea fericită și Preanevinovată și Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce ești cea mai cinstită decât Heruvimii și mai slăvită, fără de asemănare, decât Serafimii, care, fără stricăciune, pe Dumnezeu-Cuvântul ai născut, pe tine, cea cu adevărat Născătoare de Dumnezeu, te mărim.


Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale, ale Sfintei Mari Mucenițe Anastasia şi ale tuturor Sfinţilor, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi! Amin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu