vineri, 16 decembrie 2022

ACATISTUL SFÂNTULUI DANIIL STÂLPNICUL

 ACATISTUL SFÂNTULUI DANIIL STÂLPNICUL 

                            11 decembrie

Rugăciunile începătoare


De este preot, începe aşa :

Binecuvântat este Dumnezeul nostru totdeauna, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.


Iar de nu este preot, se zice :

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi. Amin.


Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie!


Împărate Ceresc, Mângâietorule, Duhul Adevărului, Care pretutindeni eşti şi pe toate le împlineşti, Vistierul Bunătăţilor şi Dătătorule de Viaţă, vino şi Te sălăşluieşte întru noi şi ne curăţeşte pe noi de toată întinăciunea şi mântuieşte Bunule sufletele noastre!


Sfinte Dumnezeule, Sfinte Tare, Sfinte Fără-De-Moarte, miluieşte-ne pe noi! (de 3 ori)


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Preasfântă Treime, miluieşte-ne pe noi! Doamne, curăţeşte păcatele noastre! Stǎpâne, iartă fărădelegile noastre! Sfinte, cercetează şi vindecă neputinţele noastre, pentru Sfânt Numele Tău!


Doamne miluieşte! (de 3 ori)


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Tatǎl nostru, Carele eşti în Ceruri, sfinţească-se Numele Tău, vie Împărăţia Ta, facă-se Voia Ta, precum în cer aşa şi pe pământ. Pâinea noastră, cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi şi ne iartă nouă greşelile noastre, precum şi noi iertăm greşiţilor noştri! Şi nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbǎveşte de cel viclean! Amin!

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi! Amin 


Miluieşte-ne pe noi, Doamne, miluieşte-ne pe noi, că nepricepându-ne de nici un răspuns, această rugăciune aducem Ţie, ca unui Stăpân, noi păcătoşii robii Tăi, miluieşte-ne pe noi!


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh!


Doamne, miluieşte-ne pe noi, că întru Tine am nădăjduit; nu Te mânia pe noi foarte, nici pomeni fărădelegile noastre, ci caută şi acum ca un Milostiv şi ne izbăveşte pe noi de vrăjmaşii noştri, că Tu eşti Dumnezeul nostru şi noi suntem poporul Tău; toţi lucrul mâinilor Tale şi Numele Tău chemăm.


Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Uşa milostivirii deschide-o nouă, binecuvântată Născătoare de Dumnezeu, Fecioară, ca să nu pierim cei ce nădăjduim întru tine, ci să ne izbăvim prin tine de nevoi, că tu eşti mântuirea neamului creştinesc.


Cred întru Unul Dumnezeu, Tatăl Atotţiitorul, Făcătorul cerului şi al pământului, al tuturor celor văzute şi nevăzute.

Şi întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul-Născut, Care din Tatăl S-a născut mai înainte de toţi vecii; Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut, nu făcut; Cel de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut.

Care pentru noi, oamenii, şi pentru a noastră mântuire S-a pogorât din ceruri şi S-a întrupat de la Duhul Sfânt şi din Maria Fecioara, şi S-a făcut om.

Şi S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponţiu Pilat, şi a pătimit şi S-a îngropat.

Şi a înviat a treia zi, după Scripturi.

Şi S-a înălţat la ceruri, şi şade de-a dreapta Tatălui.

Şi iarăşi va să vină cu slavă, să judece viii şi morţii, a Cărui împărăţie nu va avea sfârşit.

Şi întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă făcătorul, Care din Tatăl purcede, Cel ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul este închinat si slăvit, Care a grăit prin prooroci.

Întru una, sfântă, sobornicească şi apostolească Biserică.

Mărturisesc un Botez spre iertarea păcatelor.

Aştept învierea morţilor;

Şi viaţa veacului ce va să vie. Amin!


Doamne miluiește! (de 12 ori)


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Veniţi să ne închinăm Împăratului nostru Dumnezeu! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Hristos, Împăratul nostru Dumnezeu! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Însuşi Hristos, Împăratul şi Dumnezeul nostru! (o închinăciune)


Psalmul 142

Doamne, auzi rugăciunea mea, ascultă cererea mea, întru credincioşia Ta, auzi-mă, întru dreptatea Ta. Să nu intri la judecată cu robul Tău, că nimeni din cei vii nu-i drept înaintea Ta. Vrăjmaşul prigoneşte sufletul meu şi viaţa mea o calcă în picioare; făcutu-m-a să locuiesc în întuneric ca morţii cei din veacuri. Mâhnit e duhul în mine şi inima mea încremenită înlăuntrul meu. Adusu-mi-am aminte de zilele cele de demult; cugetat-am la toate lucrurile Tale, la faptele mâinilor Tale m-am gândit. 

Întins-am către Tine mâinile mele, sufletul meu ca un pământ însetoşat. Degrab auzi-mă, Doamne, că a slăbit duhul meu. Nu-Ţi întoarce faţa Ta de la mine, ca să nu mă asemăn celor care se coboară în mormânt. Fă să aud dimineaţa Mila Ta, că la Tine îmi este nădejdea. Arată-mi calea pe care voi merge, că la Tine am ridicat sufletul meu. 

Scapă-mă de vrăjmaşii mei, că la Tine alerg, Doamne. Învaţă-mă să fac Voia Ta, că Tu eşti Dumnezeul meu. Duhul Tău Cel Bun să mă povăţuiască la pământul dreptăţii. Pentru Numele Tău, Doamne, dăruieşte-mi viaţă. Întru dreptatea Ta scoate din necaz sufletul meu. Fă bunătate de stârpeşte pe vrăjmaşii mei şi pierde pe toţi cei ce necăjesc sufletul meu, că eu sunt robul Tău. 


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Aliluia, aliluia, aliluia, Slavă Ţie, Dumnezeule!

Aliluia, aliluia, aliluia, Slavă Ţie, Dumnezeule!

Aliluia, aliluia, aliluia, Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie!


Dumnezeu este Domnul şi S-a arătat nouă, bine este cuvântat Cel ce vine întru Numele Domnului! (de 3 ori)

Doamne miluiește ( de 3 ori) Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Troparul Sfântului Cuvios Daniil Stâlpnicul, glasul 1:


Stâlp al răbdării ai fost râv­nind strămoşilor, cuvioase: Dreptului Iov întru patimi, Sfântului Iosif întru ispite; şi în trup viaţa celor fără de trup având, Sfinte Preacuvioase Daniil, părintele nostru, roagă-te lui Hristos Dumnezeu să mântuiască sufle­tele noastre.


Condacul Sfântului Cuvios Daniil Stâlpnicul, glasul 8:


Suindu-te pe stâlp, fericite, ai luminat lumea cu sfintele tale fapte şi ca o stea mult strălucitoare, ai depărtat, părinte, în­tunericul înşelăciunii. Pentru aceasta te rugăm pe tine, luminează şi acum, în inimile robi­lor tăi, lumina cea neapusă a cunoştinţei.


Psalmul 50

Miluieşte-mă, Dumnezeule, după mare mila Ta şi după mulţimea îndurărilor Tale, şterge fărădelegea mea. Mai vârtos mă spală de fărădelegea mea şi de păcatul meu mă curăţeşte; că fărădelegea mea eu o cunosc şi păcatul meu înaintea mea este pururea. Ţie unuia am greşit şi rău înaintea Ta am făcut, aşa încât drept eşti Tu întru cuvintele Tale şi biruitor când vei judeca Tu. Că iată întru fărădelegi m-am zămislit şi în păcate m-a născut maica mea. Că iată adevărul ai iubit; cele nearătate şi cele ascunse ale înţelepciunii Tale, mi-ai arătat mie. Stropi-mă-vei cu isop şi mă voi curăţi; spăla-mă-vei şi mai vârtos decât zăpada mă voi albi. Auzului meu vei da bucurie şi veselie; bucura-se-vor oasele mele cele smerite. Întoarce faţa Ta de la păcatele mele şi toate fărădelegile mele şterge-le. Inimă curată zideşte întru mine, Dumnezeule şi duh drept înnoieşte întru cele dinlăuntru ale mele. Nu mă lepăda pe mine de la faţa Ta şi Duhul Tău cel Sfânt nu-l lua de la mine. Dă-mi mie bucuria mântuirii Tale şi cu duh stăpânitor mă întăreşte. Învăţa-voi pe cei fără de lege căile Tale şi cei necredincioşi la Tine se vor întoarce. Izbăveşte-mă de vărsarea de sânge, Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele; bucura-se-va limba mea de dreptatea Ta. Doamne, buzele mele vei deschide şi gura mea va vesti lauda Ta. Că de ai fi voit jertfă, Ţi-aş fi dat; arderile de tot nu le vei binevoi. Jertfa Lui Dumnezeu: duhul umilit; inima înfrântă şi smerită Dumnezeu nu o va urgisi. Fă bine, Doamne, întru bună voirea Ta, Sionului şi să se zidească zidurile Ierusalimului. Atunci vei binevoi jertfa dreptăţii, prinosul şi arderile de tot; atunci vor pune pe altarul Tău viţei.


Condacul 1


Lăudăm cu dragoste faptele și minunile slujitorului ales al lui Hristos, Sfântul Părinte Daniil cuvios stâlpnic și slăvit făcător de minuni, care a strălucit în lume ca o stea sclipitoare. Iar tu, Sfinte Daniil care ai îndrăzneală la Domnul, eliberează-ne cu rugăciunile tale de necazuri și întristări, iar noi cu recunoștință și dragoste te chemăm: Bucură-te, Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, cel care înalți rugăciuni calde către Dumnezeu pentru pace!


Icos 1


Dorindu-ți viața îngerească din tinerețe, Cuvioase, ai tânjit după ostenelile și faptele monahismului până la sfârșitul vieții tale, și prin asta ai fost plăcut lui Dumnezeu și ai fost cinstit cu slava cerului. Din acest motiv, te lăudăm:


Bucură-te, Sfinte Daniil, cerut de rugăciunile mamei tale;


Bucură-te, cel ce te-ai născut din femeie stearpă;


Bucură-te, cel ce ai fost chemat cu nume profetic;


Bucură-te, căci părinții tăi te-au sortit să slujești lui Dumnezeu;


Bucură-te, că ai iubit curăția vieții din tinerețe;


Bucură-te, căci încă din adolescență ți-ai supus trupul duhului;


Bucură-te, Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, cel care înalți rugăciuni calde către Dumnezeu pentru pace!


Condacul 2


După ce ai ajuns la vârsta de doisprezece ani te-ai dus pe ascuns la o mănăstire de călugări, dar bătrânii și frații nu au vrut să te tundă monah, spunând că tinerii nu pot suporta ostenelile monahismului. Dar tu le-ai spus: ” Eu pentru aceea am venit aici ca să viețuiesc întru Hristos și să mor pentru lume, că de aș muri în aceste frumoase osteneli monahicești mai bine este, decât să mă duc de aici în deșert”. Din acest motiv, strigăm către Dumnezeu pentru tine: Aliluia!


Icos 2


Înțelegând Dumnezeu voia ta și că vrei să urmezi în toate Domnului, egumenul mănăstirii a ascultat rugăciunea tatălui și a mamei tale și ai fost tuns monah în fata lor primind chipul îngeresc, Sfinte Daniil. Noi, slăvind credința ta, îți strigăm aceasta:


Bucură-te, ales de Dumnezeu;


Bucură-te, chemat de Domnul;


Bucură-te, templu pregătit pentru Duhul Sfânt;


Bucură-te, altar sfințit pentru slujba Domnului;


Bucură-te, răstignindu-ți trupul cu patimi din tinerețe;


Bucură-te, că ai arătat mari fapte de evlavie în monahism;


Bucură-te, Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, cel care înalți rugăciuni calde către Dumnezeu pentru pace!


Condacul 3


Cu puterea Celui Preaînalt fiind umbrit, ai crescut întărit în duh, binecuvântate Daniil, și pregătind primele roade ale celei mai curate vieți, ai cântat cu gura și duhul lui Dumnezeu: Aliluia!


Icos 3


Având dorința de a te închina locurilor sfinte, te-ai dus, binecuvântate Daniil, din Mesopotamia în orașul sfânt al Ierusalimului și în alte orașe și părți ale țării sfinte și acolo te-ai închinat lui Hristos, Dumnezeul nostru. Pentru o astfel de râvnă slăvitoare, îți aducem cântare:


Bucură-te, Sfinte Daniil, pentru că L-ai iubit pe Dumnezeu din toată inima;


Bucură-te, că ai urcat din putere în putere;


Bucură-te, cel care lași cele pământești;


Bucură-te, căutător al celor de sus;


Bucură-te, că strălucești în lumina Duhului lui Dumnezeu;


Bucură-te, că ai manifestat în tine darul lui Dumnezeu;


Bucură-te, Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, cel care înalți rugăciuni calde către Dumnezeu pentru pace!


Condacul 4


Sfinte Părinte Daniil, cu toiagul abstinenței te-ai îmblânzit pe tine insuti potolind furtuna patimilor care stăpâneau lumea, si ai urcat muntele despatimiri, ajungand ca un inger in puritatea mintii, plângând lui Dumnezeu: Aliluia!


Icos 4


Auzind de Sfântul Simeon, un călugăr binecuvântat care viețuia pe un stâlp în Antiohia, ai fost încântat, părinte, și ți-ai dorit să faci și tu asemenea lui. După ce ai construit un stâlp, te-ai urcat în el și ai început să trăiești pentru Dumnezeu între cer și pământ, îndepărtându-te și mai mult de oameni. Iar noi, de dragul ostenelilor tale, te chemăm:


Bucură-te, Cuvioase Daniil, flacără nestinsă de evlavie;


Bucură-te, neobosit în muncă și în osteneli;


Bucură-te, că ai ales un stâlp pentru calea spre cer;


Bucură-te, căci pe un stâlp ca pe o cruce, ți-ai răstignit trupul cu patimi;


Bucură-te, iubitor al vieților sfinților;


Bucură-te, înflăcărat de dragoste pentru ostenelile stâlpnicilor;


Bucură-te, Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, cel care înalți rugăciuni calde către Dumnezeu pentru pace!


Condacul 5


Ai apărut lumii pe un stâlp ca o stea mult luminoasă și binecuvântată, alungând întunericul celor fermecătoare ale lumii. Ne rugăm ție: Fă să strălucească și în inimile noastre lumina veșnică a harului și noi strigăm lui Dumnezeu pentru tine: Aliluia!


Icos 5


După ce au văzut oamenii că ești înălțat pe un stâlp, Cuvioase, au primit strălucirea minunilor tale toți cei care au alergat la tine cu credință, iar noi îți strigăm cu dragoste în inimă și buze:


Bucură-te, Sfinte, care ți-ai întemeiat nevoința pe un stâlp;


Bucură-te, că ai cucerit stâlpii tuturor asprimilor vieții;


Bucură-te, căci ai suportat căldura soarelui vara;


Bucură-te, căci ai învins frigul aprig al iernii;


Bucură-te, că ai fost copleșit de ploaie și vânturi;


Bucură-te, că și tu ai fost ispitit de demoni;


Bucură-te, Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, cel care înalți rugăciuni calde către Dumnezeu pentru pace!


Condacul 6


Ai predicat lumii întregi, Sfinte Cuvioase Daniil, ai alungat demonii, ai vindecat bolile și ai făcut multe alte minuni. Noi, care Îl slăvim pe Dumnezeu pentru tine, strigăm către El: Aliluia!


Icos 6


Ai strălucit în lume cu lumina faptelor tale minunate, Cuvioase Daniil, și, fiind înălțat pe un al doilea stâlp mai înalt, te-ai făcut binefăcător al persecutorului tău și ți-ai înmulțit slava numelui prin faptele tale, pentru mântuirea celor care veneau la tine și îți cereau ajutor pentru mântuire. Pentru aceasta, strigăm cu drag către tine:


Bucură-te, biruitor al celor care s-au răzvrătit împotriva ta;


Bucură-te, distrugător al gândurilor rele;


Bucură-te, cel care vrei binele clevetitorilor tai;


Bucură-te, denunțător al intrigilor secrete;


Bucură-te, exorcist al demonilor;


Bucură-te, vindecătorul celor bolnavi;


Bucură-te, Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, cel care înalți rugăciuni calde către Dumnezeu pentru pace!


Condacul 7


Prin rugăciunile tale i-ai oferit sănătate și mântuire fiicei unui om care venise la tine, Sfinte Cuvioase Daniil. Îl lăudăm pe Dumnezeu care îl preamărește pe cel sfânt al Său și Îi cântăm un cântec de laudă: Aliluia!


Icos 7


Noul Iov ai apărut lumii, slăvite Părinte Daniil, căci ai trăit în multe întristări și ispite însă ai dobândit blândețea lui David, bunătatea lui Iacov și fecioria lui Iosif și cu atât mai mult răbdarea lui Iov, agonisind prin asta totul iar noi te lăudăm:


Bucură-te, Cuvioase Daniil, vas ales al harului;


Bucură-te, mare făcător de minuni;


Bucură-te, căci ai chemat mila lui Dumnezeu pentru tâlhari;


Bucură-te, cel care îl duci pe aproapele tău la Dumnezeu;


Bucură-te, lumină strălucitoare;


Bucură-te, celcare înalți rugăciuni calde către Dumnezeu pentru pace.


Bucură-te, ascet încoronat de Dumnezeu;


Bucură-te, Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, cel care înalți rugăciuni calde către Dumnezeu pentru pace!


Condacul 8


Minunile facute de tine au fost proslăvite, Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, tu ai avut credință și speranță căci mult poate rugăciunea celor drepți. Iar noi, crezând și punându-ne încrederea în tine după Dumnezeu, te rugăm să primești aceste rugăciuni și să ne ajuți, iar noi Îi cântăm Domnului pentru tine: Aliluia!


Icos 8


Îmbrăcând toate armele lui Dumnezeu, Cuvioase Părinte Daniil, ai reușit să te împotrivești la toate înșelăciunile diavolului, urcând pe al treilea stâlp și mai înalt de unde te-ai luptat. Iar noi, copleșiți de păcate, te chemăm să mijlocești pentru eliberarea noastră și te strigăm:


Bucură-te, mijlocitor pentru toată mântuirea;


Bucură-te, cel care îi duci pe păcătoși la îndreptare;


Bucură-te, căci dai mângâiere celor ce se întristează;


Bucură-te, căci îi rușinezi pe cei răi;


Bucură-te, alungătorul duhurilor ispititoare;


Bucură-te, săditorul pocăinței;


Bucură-te, Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, cel care înalți rugăciuni calde către Dumnezeu pentru pace!


Condacul 9


Ai indurat toate durerile, bolile, ispitele și luptele pe stâlp, Cuvioase Părinte Daniil, dar cu ajutorul lui Dumnezeu ai ieșit învingător din toate. Din acest motiv, strigăm către Dumnezeu pentru tine: Aliluia!


Icos 9


Ritorii mult grăitori nu pot descrie faptele tale și purtarea de grija a lui Dumnezeu pentru tine, Cuvioase Părinte Daniil, căci ai primit harul preoției și daruri profetice. Noi ne cucerim prin dragoste și îndrăznim să te numim cu smerenie astfel:


Bucură-te, slujitor credincios al Domnului atotputernic;


Bucură-te, templul Duhului Sfânt;


Bucură-te, preot ales de Dumnezeu;


Bucură-te, floare parfumată a harului;


Bucură-te, organ dulce-armonios al psalmilor;


Bucură-te, Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, cel care înalți rugăciuni calde către Dumnezeu pentru pace!


Condacul 10


Oamenii veneau de pretutindeni la tine, binecuvântate Părinte Daniil, și îți cereau rugăciuni, binecuvântări, sfințire și învățătură, iar ei se întorceau prin tine de la întuneric la lumina adevărului. Noi, slăvind pe Mântuitorul tuturor care a venit pe lume pentru a-i mântui pe păcătoși, Îi cântăm lui Dumnezeu pentru tine: Aliluia!


Icos 10


Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, ești un zid puternic pentru toți, la care oamenii aleargă cu credință și speră la mijlocirea ta. La fel și noi venim la tine cu speranță în necazuri, boli și ispite cerându-ți ajutorul și mijlocirea, să ne arăți milă și strigându-ți cu dragoste așa:


Bucură-te, refugiu pentru cei copleșiți;


Bucură-te, mijlocirea celor amărâți;


Bucură-te, mângâiere celor întristați;


Bucură-te, întărirea celor slabi;


Bucură-te, încurajare pentru cei deznădăjduiți;


Bucură-te, căci prin tine rugăciunile se împlinesc grabnic;


Bucură-te, Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, cel care înalți rugăciuni calde către Dumnezeu pentru pace!


Condacul 11


Îi aducem cântări recunoscătoare și din toată inima Domnului Dumnezeu, iar tu Sfinte Cuvioase Părinte Daniil ridică la El o rugăciune pentru noi păcătoșii ca prin sfintele tale rugăciuni să fim mântuiți. Din acest motiv, în fața sfintei tale icoane îngenunchem, cinstindu-te cu toată evlavia și strigând către Dumnezeu: Aliluia!


Icos 11


Ai fost o lumina strălucitoare a harului Divin, Cuvioase Părinte Daniil, fiind luminat de evanghelia vieții tale slăvite. Cu rugăciunile tale dai eliberare de boală oamenilor, și cu harul lui Dumnezeu îi mântuiești pe cei care te ascultă și își îndreptează viața. Noi te lăudăm așa:


Bucurați-vă, Cuvioase Părinte Daniil, afirmarea credinței;


Bucură-te, podoaba bisericii lui Hristos;


Bucură-te, comoara gândirii duhovnicești;


Bucură-te, învățător corect al mântuirii;


Bucură-te, stea, strălucind în întinderea bisericii;


Bucură-te, războinic divin, care îi mângâi pe toți cu cuvinte și fapte;


Bucură-te, Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, cel care înalți rugăciuni calde către Dumnezeu pentru pace!


Condacul 12


Harul dumnezeiesc este în tine având milă de noi, Cuvioase Părinte Daniil, vindecându-i pe cei muți și pe cei șchiopi, iar noi ne bucurăm și Îl lăudăm pe Dumnezeu și pe tine, cel ce înalți rugăciuni pentru noi, grabnic ajutător, strigând către Dumnezeu: Aliluia!


Icos 12


Cântând faptele tale, Cuvioase Părinte Daniil, îți binecuvântăm viața, slăvim sfârșitul vieții tale, căci amintirea ta a rămas nu doar in biserica pământească, ci viețuiești veșnic în biserica scrisă în ceruri. Te-ai bucurat când ți-ai dat sufletul curat și sfânt în mâna lui Dumnezeu, iar El te-a slăvit prin împlinirea minunilor prin tine și după moartea ta. Primește, binecuvintate Părinte Daniil, aceasta binecuvântare:


Bucură-te, cel care te bucuri cu îngerii;


Bucură-te, cel care ești plin de bucurie veșnică;


Bucură-te, cel mărit cu profeții;


Bucură-te, cel slăvit cu apostolii;


Bucură-te, cel binecuvântat cu sfinții;


Bucură-te, cel încununat de mucenici;


Bucură-te, cel plăcut de sfinți;


Bucură-te, Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, cel care înalți rugăciuni calde către Dumnezeu pentru pace!


Condacul 13


O, minunat și slăvit slujitor al lui Dumnezeu, Sfinte Cuvios și purtător de Dumnezeu Părinte Daniil, odihnindu-te în trup pe pământ, locuind în cer cu sufletul, dar fără a lipsi de la cei care îți sunt apropiați, primește rugăciunile noastre. Uită-te cu milostivire din înălțimea slavei tale cerești asupra noastră, care ne rugăm ție înaintea sfintei tale icoane și roagă-L pe Domnul Mântuitorul să ne mântuiască sufletele, ca noi să Îi cântăm veșnic lui Dumnezeu: Aliluia! (Acest Condac se spune de 3 ori).


Icos 1


Dorindu-ți viața îngerească din tinerețe, Cuvioase, ai tânjit după ostenelile și faptele monahismului până la sfârșitul vieții tale, și prin asta ai fost plăcut lui Dumnezeu și ai fost cinstit cu slava cerului. Din acest motiv, te lăudăm:


Bucură-te, Sfinte Daniil, cerut de rugăciunile mamei tale;


Bucură-te, cel ce te-ai născut din femeie stearpă;


Bucură-te, cel ce ai fost chemat cu nume profetic;


Bucură-te, caci părinții tăi te-au sortit să slujești lui Dumnezeu;


Bucură-te, iubind curăția vieții din tinerețe;


Bucură-te, căci încă din adolescență ți-ai supus trupul duhului;


Bucură-te, Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, cel care înalți rugăciuni calde către Dumnezeu pentru pace!


Condacul 1


Lăudăm cu dragoste faptele și minunile slujitorului ales al lui Hristos, Sfântul Părinte Daniil cuvios stâlpnic și slăvit făcător de minuni, care a strălucit în lume ca o stea sclipitoare. Iar tu, Sfinte Daniil care ai îndrăzneală la Domnul, eliberează-ne cu rugăciunile tale de necazuri și întristări, iar noi cu recunoștință și dragoste te chemăm: Bucură-te, Sfinte Cuvioase Părinte Daniil, cel care înalți rugăciuni calde către Dumnezeu pentru pace!


Otpustul:


Cuvine-se, cu adevărat, să te fericim pe tine, Născătoare de Dumnezeu, cea pururea fericită și Preanevinovată și Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce ești cea mai cinstită decât Heruvimii și mai slăvită, fără de asemănare, decât Serafimii, care, fără stricăciune, pe Dumnezeu-Cuvântul ai născut, pe tine, cea cu adevărat Născătoare de Dumnezeu, te mărim.


Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale, ale Sfântului Cuvios Daniil Stâlpnicul şi ale tuturor Sfinţilor, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi! Amin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu