duminică, 5 februarie 2023

ACATISTUL ICOANEI MAICII DOMNULUI “AFLAREA CELOR PIERDUȚI”

 ACATISTUL ICOANEI MAICII DOMNULUI 

                     “AFLAREA CELOR PIERDUȚI” 

                                  5 februarie



Rugăciunile începătoare


De este preot, începe aşa :

Binecuvântat este Dumnezeul nostru totdeauna, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.


Iar de nu este preot, se zice :

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi. Amin.


Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie!

Împărate Ceresc, Mângâietorule, Duhul, Care pretutindeni eşti şi pe toate le împlineşti, Vistierul Bunătăţilor şi Dătătorule de Viaţă, vino şi Te sălăşluieşte întru noi şi ne curăţeşte pe noi de toată întinăciunea şi mântuieşte Bunule sufletele noastre!


Sfinte Dumnezeule, Sfinte Tare, Sfinte Fără-De-Moarte, miluieşte-ne pe noi! (de 3 ori)


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Preasfântă Treime, miluieşte-ne pe noi! Doamne, curăţeşte păcatele noastre! Stǎpâne, iartă fărădelegile noastre! Sfinte, cercetează şi vindecă neputinţele noastre, pentru Sfânt Numele Tău!


Doamne miluieşte! (de 3 ori)


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Tatǎl nostru, Carele eşti în Ceruri, sfinţească-se Numele Tău, vie Împărăţia Ta, facă-se Voia Ta, precum în cer aşa şi pe pământ. Pâinea noastră, cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi şi ne iartă nouă greşelile noastre, precum şi noi iertăm greşiţilor noştri! Şi nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbǎveşte de cel viclean! Amin!

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi! Amin 


Miluieşte-ne pe noi, Doamne, miluieşte-ne pe noi, că nepricepându-ne de nici un răspuns, această rugăciune aducem Ţie, ca unui Stăpân, noi păcătoşii robii Tăi, miluieşte-ne pe noi!


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh!


Doamne, miluieşte-ne pe noi, că întru Tine am nădăjduit; nu Te mânia pe noi foarte, nici pomeni fărădelegile noastre, ci caută şi acum ca un Milostiv şi ne izbăveşte pe noi de vrăjmaşii noştri, că Tu eşti Dumnezeul nostru şi noi suntem poporul Tău; toţi lucrul mâinilor Tale şi Numele Tău chemăm.


Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Uşa milostivirii deschide-o nouă, binecuvântată Născătoare de Dumnezeu, Fecioară, ca să nu pierim cei ce nădăjduim întru tine, ci să ne izbăvim prin tine de nevoi, că tu eşti mântuirea neamului creştinesc.


Cred întru Unul Dumnezeu, Tatăl Atotţiitorul, Făcătorul cerului și al pământului, al tuturor celor văzute și nevăzute. Și întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul Născut, Care din Tatăl S-a născut mai înainte de toţi vecii; lumină din lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut iar nu făcut, Cel de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut. Care, pentru noi oamenii și pentru a noastră mântuire, S-a pogorât din ceruri și S-a întrupat de la Duhul Sfânt și din Fecioara Maria și S-a făcut om. Și S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponţiu Pilat, a pătimit și s-a îngropat. Și a înviat a treia zi, după Scripturi. Și S-a înălţat la ceruri și șade de-a dreapta Tatălui. Și iarăși va să vină cu slavă să judece viii si morţii, a Cărui împărăţie nu va avea sfârșit. Și întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă Făcătorul, Care din Tatăl purcede, Cel ce împreună cu Tatăl și cu Fiul este închinat și slăvit, Care a grăit prin prooroci. Întru una, sfântă, sobornicească și apostolească Biserică mărturisesc un Botez spre iertarea păcatelor. Aștept învierea morţilor și viaţa veacului ce va să fie. Amin!


Doamne miluiește! (de 12 ori)


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Veniţi să ne închinăm Împăratului nostru Dumnezeu! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Hristos, Împăratul nostru Dumnezeu! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Însuşi Hristos, Împăratul şi Dumnezeul nostru! (o închinăciune)


Psalmul 142

Doamne, auzi rugăciunea mea, ascultă cererea mea, întru credincioşia Ta, auzi-mă, întru dreptatea Ta. Să nu intri la judecată cu robul Tău, că nimeni din cei vii nu-i drept înaintea Ta. Vrăjmaşul prigoneşte sufletul meu şi viaţa mea o calcă în picioare; făcutu-m-a să locuiesc în întuneric ca morţii cei din veacuri. Mâhnit e duhul în mine şi inima mea încremenită înlăuntrul meu. Adusu-mi-am aminte de zilele cele de demult; cugetat-am la toate lucrurile Tale, la faptele mâinilor Tale m-am gândit. 

Întins-am către Tine mâinile mele, sufletul meu ca un pământ însetoşat. Degrab auzi-mă, Doamne, că a slăbit duhul meu. Nu-Ţi întoarce faţa Ta de la mine, ca să nu mă asemăn celor care se coboară în mormânt. Fă să aud dimineaţa Mila Ta, că la Tine îmi este nădejdea. Arată-mi calea pe care voi merge, că la Tine am ridicat sufletul meu. 

Scapă-mă de vrăjmaşii mei, că la Tine alerg, Doamne. Învaţă-mă să fac Voia Ta, că Tu eşti Dumnezeul meu. Duhul Tău Cel Bun să mă povăţuiască la pământul dreptăţii. Pentru Numele Tău, Doamne, dăruieşte-mi viaţă. Întru dreptatea Ta scoate din necaz sufletul meu. Fă bunătate de stârpeşte pe vrăjmaşii mei şi pierde pe toţi cei ce necăjesc sufletul meu, că eu sunt robul Tău. 


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Aliluia, aliluia, aliluia, Slavă Ţie, Dumnezeule!

Aliluia, aliluia, aliluia, Slavă Ţie, Dumnezeule!

Aliluia, aliluia, aliluia, Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie!


Dumnezeu este Domnul şi S-a arătat nouă, bine este cuvântat Cel ce vine întru Numele Domnului ! (de 3 ori)

Doamne miluiește ( de 3 ori) Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Psalmul 50

Miluieşte-mă, Dumnezeule, după Mare Mila Ta şi după mulţimea îndurărilor Tale, şterge fărădelegea mea. Mai vârtos mă spală de fărădelegea mea şi de păcatul meu mă curăţeşte; că fărădelegea mea eu o cunosc şi păcatul meu înaintea mea este pururea. Ţie unuia am greşit şi rău înaintea Ta am făcut, aşa încât Drept eşti Tu întru cuvintele Tale şi Biruitor când vei judeca Tu. Că iată întru fărădelegi m-am zămislit şi în păcate m-a născut maica mea. Că iată adevărul ai iubit; cele nearătate şi cele ascunse ale înţelepciunii Tale, mi-ai arătat mie. Stropi-mă-vei cu isop şi mă voi curăţi; spăla-mă-vei şi mai vârtos decât zăpada mă voi albi. Auzului meu vei da bucurie şi veselie; Bucura-se-vor oasele mele cele smerite. Întoarce faţa Ta de la păcatele mele şi toate fărădelegile mele şterge-le. Inimă curată zideşte întru mine, Dumnezeule şi duh drept înnoieşte întru cele dinlăuntru ale mele. Nu mă lepăda pe mine de la faţa Ta şi Duhul Tău cel Sfânt nu-l lua de la mine. Dă-mi mie bucuria mântuirii Tale şi cu duh stăpânitor mă întăreşte. Învăţa-voi pe cei fără de lege căile Tale şi cei necredincioşi la Tine se vor întoarce. Izbăveşte-mă de vărsarea de sânge, Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele; bucura-se-va limba mea de dreptatea Ta. Doamne, buzele mele vei deschide şi gura mea va vesti lauda Ta. Că de ai fi voit jertfă, Ţi-aş fi dat; arderile de tot nu le vei binevoi. Jertfa Lui Dumnezeu: duhul umilit; inima înfrântă şi smerită Dumnezeu nu o va urgisi. Fă bine, Doamne, întru bună voirea Ta, Sionului şi să se zidească zidurile Ierusalimului. Atunci vei binevoi jertfa dreptăţii, prinosul şi arderile de tot; atunci vor pune pe altarul Tău viţei.


Condacul 1


Prin icoana Ta prea cinstită ne-a fost data eliberare aleasă și minunată, Doamnă Născătoare de Dumnezeu, căci înălțând cu sufletul rugăciuni calde către tine înaintea ei ne scapi de pierderea veșnică a vieții noastre, iar noi Îi aducem un cantec recunoscător Fiului tău Iisus Hristos, si pe tine te chemam cu dragoste: Bucură-te, Preasfântă Fecioară Maria, mântuitoarea celor ce pier!


Icos 1


Îngerii și puterile cerești te laudă, ca mijlocitoare a creștinilor, Maica Domnului, iar noi ne bucurăm de chipul și harul tău care izvorăsc din icoană și îți strigăm:


Bucură-te, că prin tine se împlinește bucuria strălucitoare;


Bucură-te, că prin mijlocirea ta durerile sunt distruse;


Bucură-te, mântuire pentru cei ce pier;


Bucură-te, Mamă milostivă și ocrotirea celor care au încredere în Tine;


Bucură-te, că transformi în bucurie deznădejdea celor căzuți;


Bucură-te, căci prin tine se dă îndreptarea vieții noastre păcătoase;


Bucură-te, Preasfântă Fecioară Maria, mântuitoarea celor ce pier!


Condacul 2


Toate puterile cerești sunt uimite când văd mijlocirea ta pentru creștini către Fiul tău. Iar noi, păcătoșii, luminați de chipul tău prin har, primim ajutor rapid și te lăudăm, lui Dumnezeu cântându-I: Aliluia!


Icos 2


Dă-ne ajutor căci pierim în durerea noastră, zeloasă mijlocitoare Maica Domnului, îmbrățișează-i cu vălul îndurării tale pe cei care te cheamă cu dragoste:


Bucură-te, căci în ceasul durerii te cobori la noi și ne alini;


Bucură-te, Cea care îi vindeci cu milă pe cei care sunt copleșiți de patimi și bolnavi de inimă;


Bucură-te, depășirea rapidă a ispitelor păcătoase;


Bucură-te, Cea care îi izbăvești din patima beției pe cei care vin la tine;


Bucură-te, că îi duci pe păcătoși la o viață de har;


Bucură-te, ajutor plin de mângâiere în toate necazurile noastre;


Bucură-te, Preasfântă Fecioară Maria, mântuitoarea celor ce pier!


Condacul 3


Puterea Domnului Iisus Hristos te însoțește, Maica Domnului, și îi cauți pe toți cei care pier în necazuri și întristări și care cer ajutorul tău. Ți s-a dat harul de a vindeca toate necazurile care ne stau în față, ca fiind mântuiți de tine să strigăm către Dumnezeu: Aliluia!


Icos 3


Având o mare milă pentru neamul omenesc, tu, Doamnă Mireasă, îi acoperi cu vălul bunătății tale pe toți cei care ți se închină și ți se roagă pentru mijlocire. Întinde-ne o mână de ajutor și nouă, celor ce plângem cu dragoste:


Bucură-te, Cea care îndepărtezi reproșurile și clevetirea;


Bucură-te, distrugătoarea sfatului nedrept;


Bucură-te, mântuitoarea de condamnare nedreaptă;


Bucură-te, izbăvitoare de legături și temnițe;


Bucură-te, Cea care ne întorci din exil;


Bucură-te, ajutătoarea celor care îți cer milă;


Bucură-te, Preasfântă Fecioară Maria, mântuitoarea celor ce pier!


Condacul 4


Ne copleșește furtuna de necazuri și dureri în viața de zi cu zi, Împărăteasă cerească, dar având speranța mijlocirii tale ne închinăm icoanei tale miraculoase, căci credem că ne cauți pe noi cei ce pierim și Îl chemăm pe Dumnezeu: Aliluia!


Icos 4


Am auzit despre mijlocirile tale la Domnul pentru noi, Maica Domnului, căci tu ne îndeplinești cererile cele bune. Pentru aceasta, noi, păcătoșii, în durerile noastre pieritoare, privind la sfânta ta icoană, îndrăznim să spunem:


Bucură-te, căci dai rod pântecelui familiilor neroditoare;


Bucură-te, mângâierea mamelor îndurerate;


Bucură-te, educația nevazuta a orfanilor;


Bucură-te, îndreptare tinerilor căzuți și a fecioarelor;


Bucură-te, Cea care dezvălui celor cu minte slabă înțelepciunea învățăturii;


Bucură-te, soare strălucitor, care ne încălzești cu raze de milă și recompensă;


Bucură-te, Preasfântă Fecioară Maria, mântuitoarea celor ce pier!


Condacul 5


Ca o stea dată de Dumnezeu tu ne-ai descoperit sfânta ta icoană, Maica Domnului, ajutătoarea celor care au rătăcit în lumea aceasta pieritoare și în întunericul păcătos, dar care strigă Mântuitorului nostru: Aliluia!


Icos 5


Văzând rugăciunile tale calde către Dumnezeu pentru toți cei suferinzi și bolnavi, îți mulțumim ție, fericita noastra vindecătoare, și bucuroși îti aducem această laudă:


Bucură-te, primitoarea celor care ți-au fost lăsați în grijă de către medici;


Bucură-te, vindecătoarea bolilor incurabile ale trupului;


Bucură-te, Cea care eliberezi sufletul de întuneric;


Bucură-te, Cea care vindeci prin pocăință lacrimile și inimile amărâte;


Bucură-te, Cea care ne trimiți dureri vremelnice spre îndreptare;


Bucură-te, Cea care ne scoți din adâncurile păcătoase;


Bucură-te, Preasfântă Fecioară Maria, mântuitoarea celor ce pier!


Condacul 6


Oamenii te laudă și te slăvesc pe tine, Fecioară Maria, pe profeți, pe apostoli și pe toți sfinții, iar noi, păcătoșii care ne rugăm la sfânta ta icoană, Îi strigăm lui Dumnezeu pentru tine: Aliluia!


Icos 6


Ai strălucit cu bunăvoință milostivă față de noi, Maica Domnului, din lumina neînserată a Fiului și Dumnezeului tău, Care, cu razele harului, îi încălzește pe toți cei care lucrează și sunt împovărați, și care te cheamă pe tine:


Bucură-te, ziditoare pricepută de case, dându-ne stabilitate vieții;


Bucură-te, binecuvântarea faptelor bune;


Bucură-te, călăuzitoarea fecioarelor;


Bucură-te, însoțirea mireselor lui Hristos;


Bucură-te, dătătoare de pace duhovniceasca;


Bucură-te, mijlocitoare a veșnicei bucurii pentru noi;


Bucură-te, Preasfântă Fecioară Maria, mântuitoarea celor ce pier!


Condacul 7


Vrând să ne arăți minunile ce curg din sfânta ta icoană „Aflarea celor cei pierduți”, tu, Doamna Nascatoare de Dumnezeu, ne-ai poruncit să cântam un cântec de rugăciune în fața ta și le-ai cerut celor care au primit vindecare să propovăduiască mila ta și celorlalți oameni. La fel, nu ascundem binecuvântările tale cântându-I cu recunoștință lui Dumnezeu: Aliluia!


Icos 7


Minunatul și mântuitorul har al Domnului s-a arătat în apariția chipului tău minunat, Maica Domnului. Din acest motiv, fiind onorați de nenumăratele tale binecuvântări, sărutăm cu respect icoana, strigând cu recunoștință către tine:


Bucură-te, Cea care prin icoana ta ne-ai dat o descoperire minunată;


Bucură-te, mântuire de frig și murdărie a celor care pier;


Bucură-te, Cea care păzești copiii prin rugăciunile mamelor;


Bucură-te, Cea care stingi certurile din familie;


Bucură-te, îndreptățire rapidă pentru cei care au suferit pentru adevăr;


Bucură-te, mijlocitoare la Dumnezeu, izbăvind lumea de necazuri;


Bucură-te, Preasfântă Fecioară Maria, mântuitoarea celor ce pier!


Condacul 8


Rătăcitorii și străinii vin de departe și de aproape la biserica ta, Preacurată Fecioară, și se roagă cu lacrimi: Miluiește-i pe toți păcătoșii astfel încât răul să piară, și mântuiți de tine să strigăm către Creatorul tuturor: Aliluia!


Icos 8


Îi ridici cu milă pe toți cei căzuți, Maica Domnului mijlocitoare; îndeplinește și acum cererea noastră a celor care pierim, și care îți înălțăm umile rugăciuni, strigând către tine așa:


Bucură-te, bucuria noastră, care ne mângâi prin icoana ta;


Bucură-te, Cea care nu îi disprețuiești pe toți cei umiliți și respinși;


Bucură-te, bucuria tuturor, căci îi îmbrățișezi pe cei prigoniți pentru adevăr;


Bucură-te, mijlocitoare a celor jigniți;


Bucură-te, ajutor rapid;


Bucură-te, împăcarea tuturor păcătoșilor cu Dumnezeu;


Bucură-te, Preasfântă Fecioară Maria, mântuitoarea celor ce pier!


Condacul 9


Ești slăvită de toate puterile cerești, Preasfântă Născătoare de Dumnezeu. Mijlocitoarea noastră cerească, arată-ne milă maternă, dă-ne bucurie și mângâiere iar noi, fericiți, să strigăm către Dumnezeu: Aliluia!


Icos 9


Ritorii cei mult graitori sunt nedumeriți de miracolele Tale nenumarate săvârșite prin icoanele Tale sfinte, Maica Domnului. Ne minunăm de acest lucru, dar iti spunem cu recunostinta:


Bucură-te, dătătoare de multe daruri celor care cer;


Bucură-te, ajutorul celor orfani, văduvi si săraci;


Bucură-te, întărirea bătrânețiilor slabite;


Bucură-te, speranța pentru cei disperați;


Bucură-te, carte de rugăciune caldă pentru cei care s-au îndepărtat de credința ortodoxă;


Bucură-te, refugiu liniștit pe marea obosită de furtuni a vieții;


Bucură-te, Preasfântă Fecioară Maria, mântuitoarea celor ce pier!


Condacul 10


Maica Domnului, tu ne vindeci de neputințe și ne călăuzești pe toți pe calea mântuirii, cântând cu dragoste Creatorului nostru cu o inimă caldă: Aliluia!


Icos 10


Ascultă gemetele și strigătele noastre a celor care pierim, o, Născătoare a Domnului nostru, ai milă și izbăveşte-ne de nenorociri și dureri, iar noi strigăm cu mulțumire către tine:


Bucură-te, că insufli smerenie în sufletele noastre;


Bucură-te, că liniștești valurile de patimi păcătoase din inimile noastre;


Bucură-te, că alini mamele care plâng;


Bucură-te, Cea care îi duci pe credincioși la viața sfântă;


Bucură-te, că ne dai un sfârșit creștinesc bun;


Bucură-te, că ne deschizi porțile cerului;


Bucură-te, Preasfântă Fecioară Maria, mântuitoarea celor ce pier!


Condacul 11


Îți aducem cântare plină de iubire și te rugăm, Fecioară Maria: nu disprețui glasul robilor tăi, căci alergăm către tine în moarte și în întristare, și înaintea ta în necazurile noastre vărsăm lacrimi, cântând lui Dumnezeu: Aliluia!


Icos 11


Te vedem, Sfânta Fecioară, ca o flacără ce dă lumină celor care se află în întunericul păcatului și al descurajării. Te rugăm luminează întregul univers cu razele minunilor tale, iar noi îți aducem cu recunoștință aceste laude:


Bucură-te, afirmare puternică a credinței ortodoxe;


Bucură-te, mijlocitoare de încredere pentru patria noastră;


Bucură-te, slava conducătorilor ortodocși;


Bucură-te, binecuvântarea sfinților evlavioși și a păstorilor;


Bucură-te, că ne protejezi cu pace și dragoste de luptele dintre noi;


Bucură-te, că ne aperi de dușmanii văzuți și nevăzuți;


Bucură-te, Preasfântă Fecioară Maria, mântuitoarea celor ce pier!


Condacul 12


Cere pentru noi Harul dumnezeiesc de la Fiul tău și Dumnezeu, Maica Domnului, întinde-ne mână de ajutor, caută-ne pe noi cei care pierim și adu-ne sub acoperemântul veșnic al Împărăției Cerurilor, ca noi bucurându-ne să Îi cântăm lui Dumnezeu care ne mântuiește prin tine: Aliluia!


Icos 12


Cântând despre minunile tale din icoana ta „Aflarea celor pierduți”, credem că ne dai bucurie, iar noi îți aducem laude din inimă:


Bucură-te, speranță care nu îi rușinezi pe creștini;


Bucură-te, mântuitoarea și acoperământul credincioșilor;


Bucură-te, speranță sigură;


Bucură-te, eliberare rapidă de toate necazurile;


Bucură-te, bucurie în ziua morții;


Bucură-te, căci în tine avem speranță și după moarte;


Bucură-te, Preasfântă Fecioară Maria, mântuitoarea celor ce pier!


Condacul 13


O, Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, care ai dat naștere Bucuriei vesnice, primește rugăciunea noastră și eliberează-ne de orice nevoie și întristare, arată-ne ajutorul tău rapid și dă bucurie celor disperați, vindecare celor suferinzi, ridică-i pe cei căzuți, salvează-i pe cei pierduți, ca noi mântuiți și feriți de pieire, să strigăm către Dumnezeu: Aliluia! (Acest Condac de spune de 3 ori)


Icos 1


Îngerii și puterile cerești te laudă, ca mijlocitoare a creștinilor, Maica Domnului, iar noi ne bucurăm de chipul și harul tău care izvorăsc din icoană și îți strigăm:


Bucură-te, că prin tine se împlinește bucuria strălucitoare;


Bucură-te, că prin mijlocirea ta durerile sunt distruse;


Bucură-te, mântuire pentru cei ce pier;


Bucură-te, Mamă milostivă și ocrotirea celor care au încredere în tine;


Bucură-te, că transformi în bucurie deznădejdea celor căzuți;


Bucură-te, căci prin tine se dă îndreptarea vieții noastre păcătoase;


Bucură-te, Preasfântă Fecioară Maria, mântuitoarea celor ce pier!


Condacul 1


Prin icoana ta prea cinstită ne-a fost dată eliberare aleasă și minunată, Doamnă Născătoare de Dumnezeu, căci înălțând cu sufletul rugăciuni calde către tine înaintea ei ne scapi de pierderea veșnică a vieții noastre, iar noi Îi aducem un cântec recunoscător Fiului tău Iisus Hristos, și pe tine te chemăm cu dragoste: Bucură-te, Preasfântă Fecioară Maria, mântuitoarea celor ce pier!


Prima Rugăciune


O, Preasfântă și Prea Fericită Fecioară, Doamnă Născătoare de Dumnezeu, vedem ochii tăi milostivi asupra noastră, a celor care stăm înaintea sfintei tale icoane și cu dragoste te rugăm să ne ridici din adâncurile păcătelor, să ne lumineazi mintea cea întunecată de patimi și să ne vindeci rănile trupurilor și ale sufletelor. Nu am căutat alt ajutor, nu avem altă speranță decât numai în tine, Stăpâna noastră, tu poți purta toate slăbiciunile și nelegiuirile noastre, de aceea alergăm la tine și strigăm: Nu ne lăsa căci suntem pe moarte! Tu ești ajutorul nostru ceresc și milostiv!


Îndreaptă viața noastră păcătoasă și salvează-ne de dureri, necazuri și boli, de moarte disperată, de iad și chinuri veșnice. Tu ești Maica Domnului, Împărăteasă și Doamnă, ajutor și mijlocitoare pentru toți cei care vin la tine și acoperământ puternic pentru păcătoșii care se pocăiesc. Te rugăm să ne dai sfârșit creștinesc vieții noastre, fără durere, neînfruntat și în pace, să ne bucurăm veșnic de lăcașurile cerului, glăsuind neîncetat și sărbătorind cu bucurie aducând laudă Preasfintei Treimi, Tatălui, Fiului și Sfântului Duh, acum și în vecii vecilor. Amin.


A doua rugăciune


Mijlocitoare și Binecuvântată Maica Domnului, alerg la tine eu, om blestemat și mai păcătos decât toți, ascultă glasul rugăciunii mele, ascultă strigătul și plânsul meu, curăță-mi nelegiuirea și ajută-mă să îmi ispășesc păcatul. Doamnă cea milostivă, nu mă disprețui, căci sunt disperat și pier în păcate! Miluiește-mă pe mine care mă pocăiesc de faptele mele rele și adu-mi sufletul înșelat și blestemat pe calea cea dreaptă. În tine, Împărăteasa mea, Maică a lui Dumnezeu, îmi pun toată speranța. Tu, Născătoare de Dumnezeu, păzeşte-mă sub acoperământul tău, acum și și în vecii vecilor. Amin.


A treia rugăciune 


Apărătoare osârdnică, Preaîndurată Maică a Domnului, la tine alerg eu, ticălosul, care am păcătuit mai mult decât toţi oamenii: Ia aminte glasul rugăciunii mele, auzi plângerea şi suspinul meu. Că fărădelegile mele au întrecut capul meu şi ca o corabie în adânc stau să mă scufund în marea păcatelor mele. Ci tu, Preabună şi Milostivă Stăpână, nu mă trece cu vederea pe mine, ticălosul care mă pierd în păcatele mele, miluieşte-mă pe mine, cela ce mă căiesc pentru răutăţile mele, şi la calea dreaptă întoarce ticălosul şi rătăcitul meu suflet. La tine, Stăpâna mea de Dumnezeu Născătoare, îmi pun toată nădejdea mea. Tu, Maică a lui Dumnezeu, păzeşte-mă şi acoperă-mă sub acoperământul tău, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.


Cuvine-se, cu adevărat, să te fericim pe tine, Născătoare de Dumnezeu, cea pururea fericită și prea nevinovată și Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce ești cea mai cinstită decât Heruvimii și mai slăvită, fără de asemănare, decât Serafimii, care, fără stricăciune, pe Dumnezeu-Cuvântul ai născut, pe tine, cea cu adevărat Născătoare de Dumnezeu, te mărim.


Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale şi ale tuturor Sfinţilor, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi! Amin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu