sâmbătă, 13 octombrie 2018

POEZII INCHINATE SFINTEI CUVIOASEI PARASCHEVA


LA RACLĂ
La racla Sfintei Parascheva
E coadă-n fiecare zi.
Așteaptă lumea răbdătoare
Șoptind în taină mici tropare,
Sperând că ea le va primi.

E tare-ngândurată lumea,
Căci viața e atât de grea..
Dar poate astăzi rugăciunea
Va coborî din cer minunea,
De-aceea au venit la ea.

Căci Sfânta mare har mai are,
Fiind mireasa lui Hristos..
De-o chemi cu inimă umilă,
Îndată simți a Sfintei milă,
Oricât ai fi de păcătos!

Să-ți sprijini fruntea ta pe raclă,
Să-i spui amarul suspinând:
"Arată-mi-te-acum miloasă,
Tu, Paraschevă Cuvioasă,
Dă-mi harul Domnului Cel Blând"!

Spuneți-mi, cine a rugat-o
Și ajutor nu a primit?
Iar de s-o fi-ntâmplat vreodată,
Dorința n-o fi fost curată,
Ori sufletul n-a fost smerit..

O, Cuvioasă Parascheva,
Cu moaștele departe-mi ești,
Dar știu că n-ai uitat de mine,
Căci rugăciunea către tine
Și din icoane o primești!

Nu te uităm nici noi, fecioară,
Oriunde-n lume ne-am afla:
Pierduți prin țări străine triste,
Te vom cinsti în acatiste,
Privind cu dor icoana ta!
de preot Sorin Croitoru

XXXXXXXXXXXXX


SFÂNTA CUVIOASĂ PARASCHEVA
Cuvioasă Parascheva,
Din pruncie-ai fost aleasă
Chiar de Tatăl Cel din ceruri,
Să-I fii Domnului mireasă.

Tu ai fost izvor al milei
Încă din copilărie:
Miluit-ai toți săracii
Cu preaplină dărnicie.

Arătat-ai la orfani
Părintească gingășie,
Erai cum vroia Hristos
Ucenicii Lui să fie!

N-a fost văduvă săracă,
Nici copil mai sărăcuț,
Ca să iasă de la tine
Făr'-o pâine și-un bănuț..

Cuvioasă Parascheva,
Te iubea Domnul din cer:
Dădeai haina de pe tine,
Rămânând goală în ger!

Mult te mai certau părinții
Că dădeai la toți cu milă,
Dar tu le răbdai pe toate,
Fiind blândă și umilă.

Anii au trecut în grabă..
Înțeleaptă și frumoasă
Cum erai, toți flăcăiașii
Te-ar fi vrut pe loc mireasă!

Deci ți-au hotărât părinții
Să te dea prin cununie
Unui tânăr de neam mare,
Să duci trai în bogăție.

Soțul ideal, se pare:
Educat, bogat, frumos,
Dar pe tine, Cuvioasă,
Te-alesese chiar Hristos!

Ardea inima în tine
Cu un foc nepământesc,
Căci tânjeai în mare taină
După Mirele ceresc!

Însăși Floarea fecioriei,
Ea, Preasfânta Născătoare,
Te dorise să-i faci parte
Din cortegiul de fecioare!

Deci lăsându-ți scumpa mamă
Plânsă și îndurerată,
Ai plecat, fugind de-acasă
Într-o noapte înstelată..

Fără traistă, fără ploscă,
Fără bani pentru o pâine,
Tu ți-ai pus nădejdea-n Tatăl,
Pentru ziua cea de mâine!

Ai plecat spre zări albastre,
În orașe neștiute.
Domnul te-a umbrit cu Harul,
Pe poteci necunoscute..

Căutând tu zi și noapte
Fericirea veșniciei,
Ai deprins cu iscusință
Tainele călugăriei.

Câte lupte cu vrăjmașul,
Paraschevo, ai mai dus..
Dar le-ai câștigat pe toate
Cu puterea lui Iisus!

Pretutindeni, monahismul
Te cinstește cu uimire,
Lăudându-ți viața aspră
Ce-ai trăit-o-'n mânăstire.

Demonii se-'nfricoșează
Auzind doar, al tău nume:
N-a fost tânără vreodată,
Să-i zdrobească-așa, în lume!

Nevăzută, Maica Sfântă
Te-ajuta în toate cele:
Strălucești printre fecioare
Ca și luna printre stele!

Tuturor le dai lumină
De la Soarele Hristos,
Toți creștinii vor să lupte,
Văzând traiul tău frumos!

Pe când alții-abia încep,
Tu ai încheiat suirea:
N-aveai nici treizeci de ani,
Atingând desăvârșirea!

Îngerii din cer, cu drag
Te priveau pe tine, Sfântă,
Iar acum, în dulci acorduri,
Ca unei prințese-ți cântă!

A trimis Domnul din ceruri
Pe-al Său înger minunat,
Și ți-a poruncit printr-însul
Să te-'ntorci la Epivat.

La căsuța părintească,
Mama ta nu mai era.
Se stinsese de durere,
Și-acum, tatăl se stingea..

Când ai pus pe chipu-i palid
Mâna ta, de post uscată,
Tatăl s-a umplut de lacrimi,
Căci te-a cunoscut îndată..

"Am greșit și eu, și mama,
Fără minte ne-am opus..
Din pruncie-ai fost menită
Dumnezeului de Sus!

Căci din mii de milioane
Ce trăiesc pe-acest pământ,
Câte unul și-L alege
Însuși Dumnezeu Cel Sfânt"!

Iar atunci, cu lacrimi multe,
L-ai iertat pe-al tău tătic:
"Nu mai plânge, scump părinte,
N-ați greșit voi cu nimic,

Dar așa a vrut să fie,
Dumnezeu Cel iubitor:
Eu m-am mântuit prin lupte,
Voi v-ați mântuit prin dor!

Mergi de-acum, te-așteaptă mama,
Cu Măicuța Domnului,
Vă ajung și eu din urmă,
Căci simt plumbul somnului"!

Deci sub mâna ta uscată
S-a stins chinuitu'-ți tată,
După care, moștenirea
Ți-ai dat la săraci, îndată.

Astfel tu prin milostenii,
Pe Hristos L-ai îmblânzit:
Al tăicuțului tău suflet,
În Rai s-a sălășluit.

Cuvioasă Parascheva,
Nici tu mult n-ai mai trăit..
La scurt timp după-al tău tată,
Într-o peșteră-ai murit.

Iar niște creștini, din milă,
În ascuns te-au îngropat,
Chiar pe malul unei ape,
În orașul Epivat.

Ne mirăm cu toții, Sfântă,
Că și-n moarte-ai fost smerită,
Dar ce zic? Și după moarte,
Cu-'ngroparea-ți tăinuită!

Prin aceasta, te asemeni
Cu-al tău Mire Preafrumos:
Am citit în Evanghelii
Cum fu îngropat Hristos..

Precum Domnul, DUPĂ MOARTE,
Paraschevo, te-ai slăvit.
Însuși Dumnezeu din ceruri
De-a ta slavă S-a-'ngrijit!

Trupul tău, ce din pruncie
A fost plin de Duhul Sfânt,
Se umplu chiar după moarte
De mireasmă, sub pământ.

Nu atinse stricăciunea
Trupul tău, de Har păzit,
Dimpotrivă, el devine
Un odor, de toți dorit!

Ale tale Sfinte Moaște
Au fost scoase la lumină,
După vise și vedenii
De la Pronia divină.

Și au înțeles cu toții
Că acest trup cuvios,
Răspândind bună mireasmă,
E al Sfintei lui Hristos.

Deci au început să curgă
De la Moaște, mari minuni:
N-au rămas cu mâna goală
Oamenii smeriți și buni.

Celor ce cu umilință
Te chemau în rugăciune,
Le-'mplineai pe loc dorința,
Grabnic săvârșind minune!

Te-au pictat și în icoane,
Cum te știm, în schimă-albastră,
Ținând cu tărie-'n mână
Sfânta Cruce, arma noastră!

Ale tale Sfinte Moaște
Deseori au fost mutate
Prin biserici bizantine,
Ca să fie apărate.

Turcii cucereau pe-atunci
Toată lumea bizantină,
Supunând la mare caznă
Și Biserica creștină.

Prefăceau în pașalâcuri
Țări bogate și frumoase,
Ucideau pe bieții oameni
Prin biserici și prin case..

Tot ce-avea Ortodoxia
Pe atunci, frumos și sfânt,
Turcii au dorit să ardă
Și să bage sub pământ!

De aceea, Cuvioasă,
Ai fost deseori mutată,
Și prin locuri felurite
Racla ta a fost purtată.

În orașele în care
Racla sfântă poposea,
Se făceau minuni slăvite:
Harul tău nu se oprea!

Astfel, Sfântă Parascheva,
Cea de trei ori fericită,
Tu, ce ai trăit în taină,
Ai ajuns de toți dorită!

S-a dus vestea despre tine
Până în Moldova noastră:
Cuvioasa Parascheva,
Îmbrăcată-'n schimă-albastră.

După multă strămutare,
Tu, ce ești în Cer Mireasă,
Ai ales Țara Moldovei,
Să îi fii Împărăteasă.

Așadar, Vasile Lupu,
Al Moldovei domnitor,
Pentru tine, Cuvioasă,
S-a făcut risipitor:

A plătit talanți de aur
Și tot ce-a mai trebuit,
Patriarhul ecumenic
Racla ta i-a dăruit!

Așezată-'n raclă nouă,
Ai venit cu mare fală
Din orașul Semilunii,
Pân' la Iași, în capitală.

Cât erai tu, Cuvioasă,
De poporul meu dorită..
Nici în părinteasca-ți țară,
Nu ai fost așa iubită!

Mai întâi la "Trei Ierarhi",
Apoi la Mitropolie,
Milioane de români
Ți-au cântat tropare ție!

Cuvioasă Parascheva,
Acum tu ești SFÂNTA NOASTRĂ,
Mielușeaua lui Hristos,
Îmbrăcată-'n schimă-albastră..

XXXXXXXXXXXXXX


RUGĂCIUNE...
Paraschiva Cuvioasă
Care-ai plâns şi-ai privegheat,
Şi cu inima miloasă,
Pe cei ce goi ai îmbrăcat,
Dă-ne mila Ta şi nouă
Inimile să ne moi-
Şi cu-a lacrimilor rouă
Să ne-mpodobeşti pe noi,

Cădem Cuvioasă,
La moştele Tale,
Tu ne izbăveşte
De cumplita jale.

Tu, care-ai fost smerită,
Mai mult decât sfinţii toţi,
Iar acuma eşti slăvită,
De mireni şi de preoţi,
Dă-ne nouă umilinţa,
Scară către înălţimi,
Întăreşte-ne credința,
Apără-ne că pierim !

Cădem Cuvioasă,
La moştele Tale,
Tu ne izbăveşte
De cumplita jale.

Tu, fecioară cuvioasă
Care ţara ne-ai iubit,
Şi ca steaua luminoasă
Peste Iaşi ai răsărit,
Apără pământul ţării,
De lacuste si gandaci
Şi cu Domnul îndurării,
Neamul nostru să-l împaci.

Cădem Cuvioasă,
La moaştele Tale,
Tu ne izbăveste
De cumplita jale.
de Maica Teodosia (Zorica Lațcu)

70 de comentarii:

  1. Este cortul meu molohian maica canonica calugarita maica stareta fecioara hristofora sbornica si vodita bibliotecara chilera bucatara croitor si jurnalist,cu comertul politica pescuitul navigatia chimia electronica matematica romana,sulul, croitoria, istoria geografia, logica, psihologia,marcheting,tot ce am infaptuit in cort, toate afacerile si Stilul[sarbatoarea canilor ostasi a tuicii din povarna de bine rau fericire justitie,] in sfanta troita sat 1900-vesnic.De 13 arian sovietic cum am cerut, eu ,Maria Magdalena Andreea Gina Pusa Aurica[cofetar-patiser]/Gore Clement frate bisericesc[zidar-rosator]/Maria Marceana Leana,[croitor] membra comitet parohial,Romsilva cortul, cu stampile toate scolile cerute pensionari fixi cu mandat handicap grav cu insotitor grad 1 neurologie diabet simplu +5 SJV permanenti si nerevizuibili,armata,intregi sanatosi, bani, drepturi, medicamente,diaconita, diaconie si diacon culte Mir sa stiim iconomia vesnic..sa se implineasca ce am cerut toti comun vesnic.Eu atestatul surorii ea pe al meu mortii pomenitii eu stampila garda pe certificatele lor toti, pusi la slujbe molifte pomeniri.Este invatatura mea corecta cort.Avem tot regimul actelor noastre gratuit foi econom,cartulia cioara cu crucea de fer in cioc,autorizatii,legitimatii bisericesti lumesti[sa se implineasca toate cererile noastre la comun],avem tichete sociale UTC cu masinaria lor.Cate vrem, vesnic,ne despartim de dusmani, vesnic,caietul video cu segmentarea lot cimitir la Culte ca Saml...cenzor propritarel juma bani juma recolta, notariatul comun si care e cum il luam, actele la arhiva aici sat Securitate,sa scrie negru pe alb la UCECOM ce boala suferim ce a zis legistul sa ne tratam,balneare toate si restul.Avem tot impartit frateste vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Notar Ban si Golg vesnic,ortodoxi, albastri, ateo-comunisti,zen , numele meu Maica Glicheria,Maica Arghira,-mama,fratele bisericesc Vasile tata 1900-vesnic, semnam juraminte paramane si antimise soarele religie 1900-vesnic.Sambata de Sus vesnic si Parepa vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sanatate ,mandatul, functiile ,uniformele fisc finante,calificarile drepturile ardelene ale mamii mostenite ,1900-vesnic.Sint despartita de sora cu semn palimar, vesnic tata de sorasa A la fel mama de fraiso 1900-vesnic scrie dusman ascuns de noapte vesnic in condica carciuma sat[motivul la toti vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  4. Este Crucea cu icoana mea ca cea de sus sf Glicheria c-, Metronoma ziarista ziaristi INS, in Biblioteca aici sat soptit 1900-vesnic[arta ca mine horticultor floricultor justitie vesnic gratuit vesnic].Rosu vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sintem ziaristi arieni sovietici corecti bine, fericire justitie Grofi cu Dijma, Marckgrafi, Arendasi de pamant arieni sovietici corecti bine,revizori-contabili, contabili mobila, ospatari,recenzori gogoli, de lux,padurari arieni sovietici corecti bine fericire justitie corect de 10 eu cu parintii 1900-vesnic[sa scrie in actele noastre biserica Apostolica Paul.Arad,Alamor aici sat si pe ,, pietrele lui Iahve,, 1900-vesnic[sa scrie tot implinit ce am ceut eu cu parintii aici la biserica sat 1900-vesnic],iscalim vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  6. Stiim meseriile arian sovietic de 13 si inregistrat cum scrie la babilon corect de stat si Schenghen 1900-vesnic eu cu parintii vesnic[condica si corespndenta la zi vesnic calcul masuratoare si restul corect de 10 vesnic, partid PNTCD , toti vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  7. Ma despart vesnic de parinti aduc ce trebuie mie la mie noi curate sigure din Autentificare Aro,sa aiba acces gratuit tichete sociale la piata mea,sint in juramant departamentul de Fizica eu cu bunicii[au ca si mine si comun si eu ca ei muzeal noi sigure curate piata mea]...1900-vesnic..acte tipizate lotizari consum toti gratuit Vorona vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  8. Sint contabil Mobila aici sat arian sovietic de 13 cum am cerut[adrese numere foruri luna parck odorante si restul sulului, [sa scrie pe zid sume cat pe cat chimie..religie sf Soare 1900-vesnic].Sint Clindoana in biserica universala[legionarii 1900-vesnic infim ca pret vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  9. Avem tot impamantat vesnic la armata,toti pomenitii arta mea chill munca si cariera ondinica oceanica milenarista,cele 4 anotimpuri freundice, sf Irina arian sovietic cum am cerut UAP Mar parmen auriu domnesc,Sybelius , Comenius Faraday si Newton, Pucini si Ravel[arta mea inscrisa in catalogul sovietic]...sa stiim toti,, new-age noua era timpul Geea si Uranus,Frumusetea vesnic,cantata,, nota Si,,cheia ,, Sol,, ,, re minor,,si,, nota ,,fa,, portativ[la aici sat vesnic].Justitia 1900-vesnic.Am vioara in maini de-a lui Enescu corecta de 13 vesnic.Argint vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  10. Are credinta noastra Buli, scrisa la robot computer el martor cu noi[motivul sume cat pe cat rezultatul],avem credinta lui toti corect de 10 marturi la fel vesnic are credinta mea a parintilor bunicilor 3 soti, 1900-vesnic.Sa scrie clar cu probe chimice biologice ce este vesnic[pune la zidarie vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  11. Sintem in juramant toti vanzatorii, sa le dea mama drumul in lantul comercial 1900-vesnic sa ne stie functiile vesnic tipar tipic slujba randuiala tiparnic sf Nicolaie, gratuit toti vesnic vii steno[toata meseria noastra aici in minte redresor 1,2,3 vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  12. Este Razboiul de Rad. Notar toti la stentor aici jud B si G..toti marturi si rezultat sf Ncolaie Tipic sa se implineasca tot justitie milenarist vesnic[comertul nostru vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  13. Sintem toti medelniceri cu medelnicerul toti din casa in juramant apocrif text masoretic cu sf ap.Pavel 1900-vesnic tot impartit frateste de sfant in casa cu mantuirea la toti vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  14. Sint R.M cnp COMANDITAR aici sat Mateesc. vocea mea Cuvantul placi patefon corecte de 1-10, vocativ semne obiect fenomen,numai noi rudele stiim vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  15. Sint minunile mele vesnic aici sat maica Time.1900-vesnic.Visini pomi vesnic.Rod insutit maslin panza alba vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  16. Sintem inchinati cu matele sfinte PATRUZECIMII mele inchinate lui sf Paraschiva matul meu inchinat si al pomenitilor sf Paraschiva eu parintii bunicii 3 soti,rudele peste 93%..1900-vesnic suta la suta rauri de daruri de 10 corect.

    RăspundețiȘtergere
  17. Matele mele si matele lor intru sf mat al patruzecimii inchinate sf Paraschiva toti pomenitii vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  18. izgoneste-l pe veci pe Nelu, popii, calugarii maicile aia care nu au invatat beau sint nebuni, fura tot neamul nostru din jud.VL/OT/AG,canal Mehadia Bicaz ai actele mele identice multiplicate la racla[cu stiinta lor esti martura inima] 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  19. este scara mea sf Cant corect in metoc atonit Sus 1900-vesnic local,etern.

    RăspundețiȘtergere
  20. sint papusa croita porc din Zamvrii eu R.M cnp IDnp[1900-vesnic[pun semnele pe ele de Rad] vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere
  21. este aplica mea de par de Ros Pesah in capul USL 1900-corect vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere
  22. sintem cu ipodiaconii citetul cu strana tot afetul meu Niceea sf Mag mucenita in metoc local Sus atonit[infim ca pret] 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  23. sint,,sticlete vienezroman responsabil cu tortura vinovatilor instigatori,,Anubis 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  24. am inventat scandal in Judecatorie corect 1900-vesnic[3] motivele etern.Carte vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  25. Este religia mea Cuvantul-Dumnezeu in document scris chirilic tipizat caligrafic cernel violet albastru,flaro, pana stilet,corecta arian cum am cerut ,cu tot afetul gratuit vesnic in racla sf Paraschiva 1900-vesnic.Pun blestem atonit aici local pe ele vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere
  26. au parintii romana si matematica mea in comun cu semn 1900-etern si vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  27. sint marfurile noastre cu foile meseria lantul circuitul pretul de vanzatori Rad..eu parinti la pret bun in Posta Romana[de ospatari] 1900-vesnic.Ale mele austriece 1900-vesnic[este piramida mea a lui Maslow 1900-vesnic[mecanici instalatori bucatari duala Craiova ANPCB vesnic si etern].

    RăspundețiȘtergere
  28. au oamenii viata mea au medicamente ca mine gratis integral mincare apa si suc alcool cafea gratuit ca mine mie la mie 1900-vesnic,identic.

    RăspundețiȘtergere
  29. au femeile mintea mea corecta de justitie 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  30. au toti adventistii acte mir sfintit cale documente incluziune ca mine fapte ca mine vorbe ca mine carti lumanari ca mine in arhiva consistoriu abatie ei parinti si toate rudele vii si moarte impreuna,au sf graal potir ca mine[sa stie ei tot] gratuit 1900-vesnic[sa stie ce la da sf Treime greco-catolica, pastram cozile[de ce?1900-vesnic[sint botezator la Iordan de adventisti 1900-vesnic cu ramuri de izma marar chimen evanghelice vesnic][a pus Regele messire stampile peste tot cu ceara galben rosie vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  31. afacerile noastre eu parinti sot bunici 3 sint multiplicate identice gratuite parohia 2 Deal sf Voievozi sus la sf Clopot[in colportaj[iscalituri toti] 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  32. sintem inseriati adas seces/septentr[club taranesc] sigilati stampilati cu pecete galben rosie rege messire in calendar 2021 crestin seminar popi, eu parinti bunici[3]strabunici sot[mucenitari 1800-vesnic],sintem bagati toti in calendar 2021 toti 1800-vesnic[cu marfuri vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  33. este cartea mea diaconala monahala sunet cuvant litografie caen cu restul in comunitatea comitet parohial si Meteora dunareana gratis corecta arian cum am cerut 1900-vesnic[psihofrenologica vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  34. are hartia mea notarul sigilata la Parchet la Autoritati 1900-vesnic[motivele],sintem cu semne maini Parchet eu parinti bunici[3] strabunici mama,strabunici bunic,strabunici bunica,sot,ajutor,corecte cum am cerut 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  35. avem pus semnul sigiliul sf Paraschiva peste noi peste tot motivele dusmani declarati pe fata Sfat popular 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  36. sa stie oamenii proprietatile noastre sa ne stie de proprietari su semn sf Paraschiva eu parinti bunici[3] sot ajutor strabunici,strastrabunici 1700-vesnic[in cadastru vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  37. sintem cu credinta semne crestete capete sus chipuri maini miros culoare vesminte desene comportament judecata cuget logica constiinta inimi suflete dreptate vorbe,psihologie acte documente harti registre,frenologie corect de nota 10 ,eu parinti sot de ROBOTIZARE 1900-vesnic corect.

    RăspundețiȘtergere
  38. este predica mea patruzecime corecta de nota 10,vii si morti,in biserica vale parohia 1 in romana faptica 1900-vesnic[inchinata sf Stelian Paflagonul] 1900-vesnic corect.

    RăspundețiȘtergere
  39. votam eu parinti bunici[3] la,,Invatatorime Blaj scoala locala definitiv,pe popa Corn,popa Pav,popa Mot, clopotarul Nic,popa Lix,popa Negr,popa Man,indispensabili pe post si partid PSD [motivele scrise dosar biserica], 1900-vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere
  40. am votat registrele scoli servici partid casa masa afacere fisc,tribunal,armata obste strani manastire biserica eu parinti bunici[3]corect sub jurisdictia cultelor biserica de popi corect de nota 10[juram pe stampila vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  41. votam guvernul Romaniei ,arenda,vanzarea,taxe legionari, si restul comune corecte romane,si strain sub jurisdictia popi biserica culte eu parinti bunici[3] corect de nota 10...1900-vesnic cu iscalituri parafe sigilii vesnic[motivele la dosare vesnic corecte],

    RăspundețiȘtergere
  42. avem iscalituri bransa mobila si ce am cerut la metoc ind alim 17 eu parinti bunici[3] 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  43. votat la scoala la invatatorime Blaj si partid PSD doctorul staret Nucet si popa Ceaus cu clopotar schit Ostr.Nicolaie,si clopotar cimitir Grigore Fulg..si popa Calinic,.[motivul dosare bisericesti] eu parinti bunici[3],1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  44. am adus germanii cu dsv /ansva/directia sanitar silvica Bucuresti in sat trei sate exit poll VL/OT/AG judete si canal Mehadia Bicaz cu iscalitura mea guvern sa stie toti poza partid 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  45. eu parinti bunici[3] in comun am vandut corect la UTC per bani stampile pensii dreptunghiulare toti paratii 1900-vesnic cu chitante cec.

    RăspundețiȘtergere
  46. sintem pe Pausal sa stiim si aici si restul si SF Troita eu parinti bunici[3] 1900-vesnic gen fantana turcului sf Calinic comune vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  47. sint moaste eu in racla sf Petru si sf Pavel 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  48. recunosc ,,patul nuntiii,,in sf biserica si am aceleasi haine in poza ca sf Paraschiva 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  49. Am vesminte din schiturile Corn,Turn,Valeni,Namaiest,Ieze,Depozit,Frasn,Coloprtaj,Coz,armata,Romrt,Galb,Boi,Stanst,Calin,Univ,Justin Parv,Rebra,Saon,Parepa,Varatic,Pecersca,Pasarea,Vorona,Saracin,Brancoveanu Misl, gratis,toate integral, muzeale, toata croitoria farmacia si mecanica eu parinti bunici[3] 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  50. Din Grui,Blano,Stramba,Bazilien,Ostr,Sobor craiovean la fel ca sus gratis integral eu parinti bunici[3] tot 1900-vesnic ca sus.

    RăspundețiȘtergere
  51. are combinatul OLTCHIM MISA mea document roman toti marturi frenologici 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  52. au fetele si femeile ca mine de la sf Paraschiva si sf Marita muzeale 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  53. credem in bluze corect psihologic,avem bluze eu parinti bunici sot adesgo immit muzeale 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  54. are USL si PMP partid C.O.R -ul nostru corect eu parinti 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  55. sintem adventisti nu lucram au parintii marturi vorbe fapte teologia mea cu fapte marturi sint cu calea mea 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  56. a zis sf Magda adevarul listei la oameni tot marturi 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  57. credem in domn Plesan in Circa eu parinti bunici [4]sora unchi 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  58. credem in presedinte corect de 10 toti pomenitii 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  59. toti invinuitii si invinuitele nostrii sint pe mana lui dr. Florea in ziduri,la Adesgo Timisoara Auschwitz eu parinti nu renuntam acuzatii vesnic etern.

    RăspundețiȘtergere
  60. avem cocosi pe case eu parinti bunici [4] sot 1900-vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere
  61. au patronii pericopa cu pielea mea pergament in calendar ortodox de bine de lumina telepatic steno toti marturi sunete cuvinte fapte intamplari utc[sa stie doctoriile corecte tot gratis biserica vale] frenologice 1900-vesnic copac psihologic corect psihologic vesnic Craciun vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  62. avem sfanta credinta in Calimn si sfanta credinta,suflet ingeresc schima mica,curata de LUMINA, romana si rusa frica temere pocainta,si smerenie in inimi suflete minte cuget dreptate constiinta minte creier viata moarte, in toate lucrurile noastre in sfant SOBOR eu rude vii si moarte si cercul George 1900-etern si vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  63. sint popa sofist antic de demult paranormal in biserica din cimitir Fulg...tot gratis doar ortodocsii biserica vale liste tabela telepatic 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  64. sint stiintele noastre corecte eu parinti bunici[3] sot in schit notariat Frasinei 1900-vesnic sigilate vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  65. au oamenii gratis panzamea si panzele parinti corecte de nota 10 ariane cum am cerut geometric 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  66. sint panza mea si panzele parinti in pecetile sf botezuri si taine cununii in sf peceti,comune toate trei asa si toti oamenii la fel ca noi gratuit 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  67. am aprins focul meu cu semn de scandal in cimitir Fulg 1900-vesnic corect frenologic.

    RăspundețiȘtergere
  68. are casetele inregistrate de noi directia sanitar silvica forestiera toti marturi diacritic trecut prezent viitor eu si parinti sot bunici[3] banca Agricola 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  69. avem acelasi tifon eu tata sotul bunicul tata sora 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  70. are doctorul Dumitresc dosarele noastre peste tot martur,cu filmul[secrete frenologice toporiste alternativa hipnoza],are tidulele atasate tot tratamentul diagnostic si preventii[sume cat cum unde],corecte eu parinti bunici sot sora unchi 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere