luni, 16 aprilie 2018

ZIDIREA PALATULUI DIN CER -SFÂNTUL APOSTOL TOMA


SFÂNTUL APOSTOL TOMA ~ CEA MAI FRUMOASĂ MINUNE A SFÂNTULUI
Una din cele mai frumoase și pilduitoare fapte ale Sfântului Apostol Toma este cea prin care a mântuit pe împăratul Indiei, Gudafor. Acesta avea un vis mare de a construi un palat grandios ca la romani, potrivit unui împărat, și așa a trimis un negustor pe nume Avan în Palestina să caute un meșter iscusit pentru această zidire deosebită.
Hristos i-a poruncit Apostolului Toma să meargă în părțile Indiei pentru a se întâlni cu Avan pentru o lucrare mântuitoare. Întâlnindu-se astfel cei doi, Toma s-a arătat pe sine un meșter înțelept, dornic să împlinească dorința împăratului.
- ZIDIREA PALATULUI DIN CER -
Văzând pe Apostolul Toma pe care slujitorul l-a adus pentru zidirea palatului, împăratul s-a bucurat în inima lui și i-a dat aceluia planurile pentru temerile și mult aur pentru zidire. Apostolul Toma a luat însă aurul de la Gudafor și l-a împărțit săracilor din cetate, învățându-i credința în Dumnezeu.
După doi ani, împăratul a trimis pe slujitorul său să întrebe pe Toma când va fi gata palatul cel mare, iar Apostol i-a zis că mai are de zidit acoperișul. Mult bucurându-se împăratul la această veste socotind că meșterul acesta îi va face lui un palat pământesc, a trimis încă aur din destul, pentru a-l înfrumuseța așa cum se cuvine. Luând aurul cu mâinile sale sfinte, Apostolul Toma a mulțumit Domnului că poartă grijă de cei necăjiți în fel și chipuri, și a împărțit din nou averea primită la nevoiași.
Trecând alți câțiva ani, împăratul a aflat că palatul mult visat de el nici nu a început a fi zidit, ci aurul care l-a dat Apostolului Toma a fost risipit la săraci. Cuprins de mânie, Gudafor a trimis după Apostol. Și l-a întrebat pe acesta dacă i-a zidit palatul, Toma a răspuns :" L-am zidit și este foarte frumos".
Dar dorind să-l vadă, Toma i-a zis :"Nu poți acum să vezi acest palat, ci îl vei vedea când te vei strămuta din această viață, când te vei putea să te sălășluiești în el și să petreci în el pe veci cu bucurie".
Crezând că Apostolul își bate joc de el, s-a mâniat și a poruncit să fie aruncat în temniță pentru a fi pedepsit cu moartea pentru fapta lui. În chiar noaptea aceea, fratele împăratului s-a îmbolnăvit și a murit. Uitând de supărarea pricinuită lui de Apostolul Toma, împăratul se tânguia acum pentru pierderea fratelui. Dar îngerul Domnului a luat sufletul fratelui său și l-a dus în locașurile cerești, unde a văzut felurite palate, însă unul dintre toate era cel mai frumos. Și dorind să rămână acolo, îngerul i-a zis că acel palat este al fratelui său, și că a fost zidită de Toma căruia i-a dat aurul cel mult, și de aceea nu poate să stea acolo. Și rugându-se Domnului să i se dea voie să se ducă la fratele lui să răscumpere acel palat pentru sine, sufletul aceluia s-a întors în trup și pe loc mortul a înviat ca dintr-un somn.
Auzind împăratul că fratele lui a înviat din morți, a alergat la el cu spaimă și bucurie. Și așa a aflat de la el că are în cer cel mai frumos palat, zidit de Toma cel întemnițat. Veselindu-se pentru viața fratelui și pentru aflarea palatului său din cer, împăratul a mers la Apostol și căzând la picioarele lui, a cerut iertare de la Domnul și botezul creștinesc.

14 comentarii:

  1. nu renunt vesnic la acuzatii pe aici nu se trece[sa stie lumea obiectul facut,,la spit nebuni Craiova,luam banii pe ei eu parinti bunici [3] sot 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  2. sint acuzatiile noastre la felcer Cain mici de AG,nu renuntam vesnic la acuzatii, pe aici nu se trece eu parinti bunici[3] sot 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  3. a spus faptele mele eu parinti sot bunici[3] la oameni DIAVOLULiscalim sint paratii ai lui 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  4. sint parele mele reclamatii serioase comert la Diavolul in afara de mine parinti sot 1900-vesnic nu renunt vesnic la acuzatii pe aici nu se trece vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  5. cumparam lemne de sus biserica eu tata sot bunici[3] mama 1900-vesnic de la popa Lix vesnic cu Diavolul vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  6. au barbatii serparia mea identic ca mine muzeal serparie traditii si medicina gratuit industrial stalinist sunet biblie 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  7. are dr Orbn caseta mea TESA corecta 1900-vesnic de nota maxima.

    RăspundețiȘtergere
  8. au acte medicale ca mine caietul steno farmaceutic in mine intrigi doctori,si tratamente doctori gratuit ca mine parinti ajutor,eu bunici sora unchi sot,1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  9. este Tabela si Stampila mea corecta cu Arhiva datata cu carbon,,la zi,, corecte in sf Biserica Ortodoxa 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  10. sintem uniti cu Biserica corect cu registre la Parchet aici judet,eu parinti sora unchi bunici[4] ajutor sot 1900-vesnic figurinele pe noi 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  11. sint Rad.M Tribunal cu meseria mea tot gratuit faptic cu dovezi carbon,este sulul meu sigilat in Biserica corect 1900-vesnic.Toti marturi AZO/AZS/Sabat 1900-vesnic TVR1 vesnic Craiova.

    RăspundețiȘtergere
  12. sintem faptici bine Vii in Psalmul 33 al vrajitorului sf de Grane sf Ciprian eu sot parinti cuminti,,vitelul din aur,,1900-vesnic sa stiim corect.

    RăspundețiȘtergere
  13. a spus sf Apostol Pavel adevarul meu neamurilor mele si popilor vii si morti au de la El pielea mea 1900-vesnic toti la fel[suflet vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  14. avem in pecete ziua sfantului PASTE al meu romanesc cu tot folclorul credinta de lumina psihologice cu toata invatatura bisericesca eu parinti 1900-vesnic etern.Sa vada semnul toti vesnic.

    RăspundețiȘtergere