luni, 26 decembrie 2022

ACATIST LA ICOANA MAICII DOMNULUI MILOSTIVA

 ACATIST LA ICOANA MAICII DOMNULUI

MILOSTIVA 

 

Rugăciunile începătoare


De este preot, începe aşa :

Binecuvântat este Dumnezeul nostru totdeauna, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.


Iar de nu este preot, se zice :

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi. Amin.

Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie!


Împărate Ceresc, Mângâietorule, Duhul Adevărului, Care pretutindeni eşti şi pe toate le împlineşti, Vistierul Bunătăţilor şi Dătătorule de Viaţă, vino şi Te sălăşluieşte întru noi şi ne curăţeşte pe noi de toată întinăciunea şi mântuieşte Bunule sufletele noastre!


Sfinte Dumnezeule, Sfinte Tare, Sfinte Fără-De-Moarte, miluieşte-ne pe noi! (de 3 ori)


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Preasfântă Treime, miluieşte-ne pe noi! Doamne, curăţeşte păcatele noastre! Stǎpâne, iartă fărădelegile noastre! Sfinte, cercetează şi vindecă neputinţele noastre, pentru Sfânt Numele Tău!


Doamne miluieşte! (de 3 ori)


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Tatǎl nostru, Carele eşti în Ceruri, sfinţească-se Numele Tău, vie Împărăţia Ta, facă-se Voia Ta, precum în cer aşa şi pe pământ. Pâinea noastră, cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi şi ne iartă nouă greşelile noastre, precum şi noi iertăm greşiţilor noştri! Şi nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbǎveşte de cel viclean! Amin!

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi! Amin 


Miluieşte-ne pe noi, Doamne, miluieşte-ne pe noi, că nepricepându-ne de nici un răspuns, această rugăciune aducem Ţie, ca unui Stăpân, noi păcătoşii robii Tăi, miluieşte-ne pe noi!


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh!


Doamne, miluieşte-ne pe noi, că întru Tine am nădăjduit; nu Te mânia pe noi foarte, nici pomeni fărădelegile noastre, ci caută şi acum ca un Milostiv şi ne izbăveşte pe noi de vrăjmaşii noştri, că Tu eşti Dumnezeul nostru şi noi suntem poporul Tău; toţi lucrul mâinilor Tale şi Numele Tău chemăm.


Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Uşa milostivirii deschide-o nouă, binecuvântată Născătoare de Dumnezeu, Fecioară, ca să nu pierim cei ce nădăjduim întru tine, ci să ne izbăvim prin tine de nevoi, că tu eşti mântuirea neamului creştinesc.


Cred întru Unul Dumnezeu, Tatăl Atotţiitorul, Făcătorul cerului şi al pământului, al tuturor celor văzute şi nevăzute.

Şi întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul-Născut, Care din Tatăl S-a născut mai înainte de toţi vecii; Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut, nu făcut; Cel de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut.

Care pentru noi, oamenii, şi pentru a noastră mântuire S-a pogorât din ceruri şi S-a întrupat de la Duhul Sfânt şi din Maria Fecioara, şi S-a făcut om.

Şi S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponţiu Pilat, şi a pătimit şi S-a îngropat.

Şi a înviat a treia zi, după Scripturi.

Şi S-a înălţat la ceruri, şi şade de-a dreapta Tatălui.

Şi iarăşi va să vină cu slavă, să judece viii şi morţii, a Cărui împărăţie nu va avea sfârşit.

Şi întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă făcătorul, Care din Tatăl purcede, Cel ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul este închinat si slăvit, Care a grăit prin prooroci.

Întru una, sfântă, sobornicească şi apostolească Biserică.

Mărturisesc un Botez spre iertarea păcatelor.

Aştept învierea morţilor;

Şi viaţa veacului ce va să vie. Amin!


Doamne miluiește! (de 12 ori)


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Veniţi să ne închinăm Împăratului nostru Dumnezeu! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Hristos, Împăratul nostru Dumnezeu! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Însuşi Hristos, Împăratul şi Dumnezeul nostru! (o închinăciune)


Psalmul 142

Doamne, auzi rugăciunea mea, ascultă cererea mea, întru credincioşia Ta, auzi-mă, întru dreptatea Ta. Să nu intri la judecată cu robul Tău, că nimeni din cei vii nu-i drept înaintea Ta. Vrăjmaşul prigoneşte sufletul meu şi viaţa mea o calcă în picioare; făcutu-m-a să locuiesc în întuneric ca morţii cei din veacuri. Mâhnit e duhul în mine şi inima mea încremenită înlăuntrul meu. Adusu-mi-am aminte de zilele cele de demult; cugetat-am la toate lucrurile Tale, la faptele mâinilor Tale m-am gândit. 

Întins-am către Tine mâinile mele, sufletul meu ca un pământ însetoşat. Degrab auzi-mă, Doamne, că a slăbit duhul meu. Nu-Ţi întoarce faţa Ta de la mine, ca să nu mă asemăn celor care se coboară în mormânt. Fă să aud dimineaţa Mila Ta, că la Tine îmi este nădejdea. Arată-mi calea pe care voi merge, că la Tine am ridicat sufletul meu. 

Scapă-mă de vrăjmaşii mei, că la Tine alerg, Doamne. Învaţă-mă să fac Voia Ta, că Tu eşti Dumnezeul meu. Duhul Tău Cel Bun să mă povăţuiască la pământul dreptăţii. Pentru Numele Tău, Doamne, dăruieşte-mi viaţă. Întru dreptatea Ta scoate din necaz sufletul meu. Fă bunătate de stârpeşte pe vrăjmaşii mei şi pierde pe toţi cei ce necăjesc sufletul meu, că eu sunt robul Tău. 


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Aliluia, aliluia, aliluia, Slavă Ţie, Dumnezeule!

Aliluia, aliluia, aliluia, Slavă Ţie, Dumnezeule!

Aliluia, aliluia, aliluia, Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie!


Dumnezeu este Domnul şi S-a arătat nouă, bine este cuvântat Cel ce vine întru Numele Domnului ! (de 3 ori)

Doamne miluiește ( de 3 ori) Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Psalmul 50

Miluieşte-mă, Dumnezeule, după mare mila Ta şi după mulţimea îndurărilor Tale, şterge fărădelegea mea. Mai vârtos mă spală de fărădelegea mea şi de păcatul meu mă curăţeşte; că fărădelegea mea eu o cunosc şi păcatul meu înaintea mea este pururea. Ţie unuia am greşit şi rău înaintea Ta am făcut, aşa încât drept eşti Tu întru cuvintele Tale şi biruitor când vei judeca Tu. Că iată întru fărădelegi m-am zămislit şi în păcate m-a născut maica mea. Că iată adevărul ai iubit; cele nearătate şi cele ascunse ale înţelepciunii Tale, mi-ai arătat mie. Stropi-mă-vei cu isop şi mă voi curăţi; spăla-mă-vei şi mai vârtos decât zăpada mă voi albi. Auzului meu vei da bucurie şi veselie; bucura-se-vor oasele mele cele smerite. Întoarce faţa Ta de la păcatele mele şi toate fărădelegile mele şterge-le. Inimă curată zideşte întru mine, Dumnezeule şi duh drept înnoieşte întru cele dinlăuntru ale mele. Nu mă lepăda pe mine de la faţa Ta şi Duhul Tău cel Sfânt nu-l lua de la mine. Dă-mi mie bucuria mântuirii Tale şi cu duh stăpânitor mă întăreşte. Învăţa-voi pe cei fără de lege căile Tale şi cei necredincioşi la Tine se vor întoarce. Izbăveşte-mă de vărsarea de sânge, Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele; bucura-se-va limba mea de dreptatea Ta. Doamne, buzele mele vei deschide şi gura mea va vesti lauda Ta. Că de ai fi voit jertfă, Ţi-aş fi dat; arderile de tot nu le vei binevoi. Jertfa Lui Dumnezeu: duhul umilit; inima înfrântă şi smerită Dumnezeu nu o va urgisi. Fă bine, Doamne, întru bună voirea Ta, Sionului şi să se zidească zidurile Ierusalimului. Atunci vei binevoi jertfa dreptăţii, prinosul şi arderile de tot; atunci vor pune pe altarul Tău viţei.


CONDAC 1

 

Râuri de milostivire se revarsă de la icoana ta, Milostiva, Preacurată Fecioară, ștergând durerile celor din nevoi și izvorând bucurie tuturor celor care cântă: Bucură-te, Milostivă ajutătoare a credincioșilor!

 

ICOS 1

 

De mâna Sfântului Apostol Luca a fost zugrăvită icoana ta, Preacinstită, spre bucuria celor care își vor pleca genunchii inimii înaintea ei, cerând izbăvire din nevoi și mare milă, ca toți într-un gând să cânte:

Bucură-te, milostivire dăruită neamului omenesc;

Bucură-te, neîmpuținat izvor de binecuvântare;

Bucură-te, primitoarea rugăciunilor noastre;

Bucură-te, mare a bunătății nesfârșite;

Bucură-te, culme a virtuților duhovnicești;

Bucură-te, cer neapropiat gândurilor omenești;

Bucură-te, cunună a smeritei cugetări;

Bucură-te, flacără a iubirii neîncetate;

Bucură-te, chivot sfințit al Înțelepciunii;

Bucură-te, scară a cugetării dumnezeiești;

Bucură-te, izvor sfințit al darurilor Cuvântului;

Bucură-te, liman al iubitorilor de rugăciune;

Bucură-te, Milostivă ajutătoare a credincioșilor!

 

CONDAC 2

 

Darul icoanei tale s-a dat neamului creștinesc spre povățuire pe calea vieții, ca toți să ajungă la limanul păcii lui Hristos și să cânte cu bucurie: Aliluia!

 

ICOS 2

 

Cetele îngerești așează înaintea icoanei tale cununi de laude cerești, iar noi cu lacrimi o împodobim și cerem smerit să risipești cumplita povară a necazurilor și să mijlocești mântuire celor care strigă ție așa:

Bucură-te, icoana darurilor cerești;

Bucură-te, făclie nestinsă a rugăciunii;

Bucură-te, cercetarea grabnică a celor neputincioși;

Bucură-te, mirarea neîncetată a credincioșilor;

Bucură-te, soare ce împodobește bolta Bisericii;

Bucură-te, lumină ce rispește negura înșelăciunii;

Bucură-te, cămară de taină a Adevărului;

Bucură-te, cântarea neîncetată a slujitorilor Luminii;

Bucură-te, mângâierea sufletelor neputincioase;

Bucură-te, ridicarea grabnică a celor căzuți;

Bucură-te, liniștea celor tulburați de ispite;

Bucură-te, oglinda viețuirii întru înțelepciune;

Bucură-te, Milostivă ajutătoare a credincioșilor!


CONDAC 3

 

Mai întâi icoana ta a împodobit comunitatea creştină din Egipt, unde cu rugăciuni erai întâmpinată, spre bucuria celor care cântau cu mulţumire: Aliluia!

 

ICOS 3

 

Din Egipt icoana ta a fost dusă la Constantinopol, unde cu multă dragoste înaintea ta se înfăţişau cetele de creştini, cerând ocrotirea ta în toată vremea şi cântându-ți ție unele ca acestea:

Bucură-te, podoaba cetăţii împărăteşti;

Bucură-te, izvor nesecat al înţelepciunii;

Bucură-te, cărare a poruncilor dumnezeieşti;

Bucură-te, drum sfinţit către Calea vieţii;

Bucură-te, minune mai presus de minte;

Bucură-te, icoană a rugăciunii neîncetate;

Bucură-te, temelie a păcii dumnezeieşti;

Bucură-te, împăcarea celor greşiţi cu Dumnezeu;

Bucură-te, primitoarea celor osteniţi de necazuri;

Bucură-te, mângâierea celor asupriţi de patimi;

Bucură-te, cercetătoarea celor dispreţuiţi;

Bucură-te, masă duhovnicească a Sfinţilor;

Bucură-te, Milostivă ajutătoare a credincioșilor!

 

CONDAC 4

 

Tinde mâna ta cea tare din sfintele locaşuri şi păzeşte pe robii tăi de toată tulburarea vrăjmaşilor nevăzuţi, risipind cursele celui ce seamănă cele rele, ca să cântăm toţi cu mulţumire: Aliluia!

 

ICOS 4

 

Pe Cuviosul Isaia ai luminat Fecioară, poruncindu-i să ducă icoana ta în insula Cipru, ca să se veselească poporul binecredincios de minunile ei şi să cânte ție, aducând buchet de laude ca acestea:

Bucură-te, comoară dăruită insulei Cipru;

Bucură-te, hotar nestămutat al sfinţeniei;

Bucură-te, oglindă a cereştilor vedenii;

Bucură-te, lumina iubitorilor de înţelepciune;

Bucură-te, făclie nestinsă a iubirii cereşti;

Bucură-te, cort sfinţit al adierilor îngereşti;

Bucură-te, lucrătoare osârdnică în via Cuvântului;

Bucură-te, mijlocitoarea mântuirii celor greşiţi;

Bucură-te, adăparea celor însetaţi de dreptate;

Bucură-te, cunună a iubitorilor de feciorie;

Bucură-te, pod nestricat al vieţii veşnice;

Bucură-te, cărare prin munţii faptelor bune;

Bucură-te, Milostivă ajutătoare a credincioșilor!

 

CONDAC 5

 

În peştera inimii noastre trimite raza rugăciunii tale, ca să spulbere întunericul patimilor şi să ne arate pe noi străini de toată negura întristării, ca să aducem razele cântărilor de: Aliluia!

 

ICOS 5

 

Izvor de milostivire limpede pe tine te ştim, Ceea Ce cu curgerile înţelepciunii tale opreşti văpaia patimilor şi adăpi cu darul tău pe toţi cei care îţi aduc ție valurile cântărilor ca acestea :

Bucură-te, neîncetată curgere de milostivire;

Bucură-te, casă nerăpită de valurile ispitelor;

Bucură-te, temelie neclintită a smeritei cugetări;

Bucură-te, pridvor al Împărăţiei cerurilor;

Bucură-te, şuvoi de cugete înţelepte;

Bucură-te, val înalt al darurilor cereşti;

Bucură-te, corabie către limanul mântuirii;

Bucură-te, ştergerea lacrimilor celor nedreptăţiţi;

Bucură-te, bucuria celor care slujesc ție;

Bucură-te, carte nescrisă a tainelor Adevărului;

Bucură-te, şoaptă a vestirilor dumnezeieşti;

Bucură-te, izvor de binecuvântare pentru credincioşi;

Bucură-te, Milostivă ajutătoare a credincioșilor!


CONDAC 6

 

Nor călător pe cerul sufletelor noastre pe tine te ştim, Ceea Ce acoperi negura păcatelor noastre şi ne descoperi nouă pe Soarele slavei, Căruia cetele îngereşti Îi cântă neîncetat: Aliluia!

 

ICOS 6

 

Prin valurile vieţii dă-ne nouă ajutor, Preacurată, Ceea Ce ai spulberat blestemul nostru prin binecuvântată naşterea ta, prin care lumea s-a umplut de mila Cuvântului, aducând ție cuvinte ca acestea :

Bucură-te, mare a îndurărilor cereşti;

Bucură-te, Împărăteasă prea slăvită a îngerilor;

Bucură-te, foc ce aprinde pajiştea inimilor ;

Bucură-te, icoană limpede a darurilor de sus;

Bucură-te, ocean al bunătăţii nesecate;

Bucură-te, munte neapropiat al sfinţeniei;

Bucură-te, floare neveştejită a înţelepciunii;

Bucură-te, podoaba Bisericii lui Hristos;

Bucură-te, picătură a milei dumnezeieşti;

Bucură-te, pajişte înflorită a milostivirii;

Bucură-te, mireasmă a cântărilor duhovniceşti;

Bucură-te, pacea celor tulburaţi de vrăjmaşii nevăzuţi;

Bucură-te, Milostivă ajutătoare a credincioșilor!

 

CONDAC 7

 

Cu secera rugăciunilor tale taie spinii patimilor noastre şi aruncă seminţele darurilor duhovniceşti, ca să rodim şi noi întru virtute, cântând Ziditorului a toate: Aliluia!

 

ICOS 7


Cu darul milostivirii tale stinge văpaia păcatelor noastre şi cu zidul rugăciunii tale ne îngrădeşte de toate săgeţile celui viclean, ca toţi să cântăm ție:

Bucură-te, zid al ocrotirii cereşti;

Bucură-te, pecete a sfinţeniei alese;

Bucură-te, adiere a milei dumnezeieşti;

Bucură-te, ruşinarea celor robiţi răutăţii ;

Bucură-te, îndreptarea celor căzuţi;

Bucură-te, grădină a minunilor cereşti;

Bucură-te, tunet înfricoşător demonilor;

Bucură-te, lumină neapusă a înţelepciunii de sus;

Bucură-te, casă întemeiată pe Adevăr;

Bucură-te, veselia iubitorilor de sfinţenie;

Bucură-te, pom plin de roadele virtuţilor;

Bucură-te, soare neapus al înţelepciunii;

Bucură-te, Milostivă ajutătoare a credincioșilor!


CONDAC 8

 

Multe vindecări se revarsă de la icoana ta, Preabună, spre bucuria celor care se îndulcesc de milostivirea ta şi cântă: Aliluia!

 

ICOS 8

 

Auzind oamenii de mulţimea minunilor revărsate prin rugăciuni înaintea icoanei tale s-au grăbit toţi să ceară de la tine dumnezeiasca milostivire şi de îndurările Domnului învrednicindu-se, te laudă pe tine pentru mijlocire aşa:

Bucură-te, izvor pururea curgător de tămăduiri;

Bucură-te, sănătate fără plată a credincioşilor;

Bucură-te, masă duhovnicească a celor flămânzi;

Bucură-te, izvor de binecuvântare pentru cei însetaţi;

Bucură-te, lumină călăuzitoare spre veşnicie;

Bucură-te, luntre ce ne poartă pe malul învierii;

Bucură-te, casă de odihnă pentru cei bolnavi;

Bucură-te, cercetarea grabnică a celor istoviţi;

Bucură-te, mărturisire a dragostei duhovniceşti;

Bucură-te, leagăn al cereştilor cuvinte;

Bucură-te, acoperitoarea celor necăjiţi;

Bucură-te, turn nebiruit al Înţelepciunii;

Bucură-te, Milostivă ajutătoare a credincioșilor!

 

CONDAC 9

 

Cei întunecaţi la minte de necredinţă nu se pricep a lăuda minunea naşterii tale, iar noi plecându-ne tainei, strigăm cu tot sufletul: Aliluia!

 

ICOS 9

 

Din paharul milostivirii tale adapă-ne şi pe noi, cei însetaţi de lumina Adevărului, şi ne dezleagă din legăturile păcatelor ca să cântăm ție:

Bucură-te, pahar de taină al milei;

Bucură-te, ridicarea celor căzuţi în păcat;

Bucură-te, mângâierea sufletelor întristate;

Bucură-te, untdelemn al înţelepciunii de sus;

Bucură-te, sfinţirea gâdurilor noastre;

Bucură-te, mir peste mintea curăţită;

Bucură-te, poartă deschisă spre Împărăţia vieţii;

Bucură-te, uşă a milei celor prigoniţi;

Bucură-te, ruşinarea celor biruiţi de răutate;

Bucură-te, floare plină de miresmele Luminii;

Bucură-te, cântec îngeresc nepătruns de gând;

Bucură-te, îmbrăţişare a celor ajunşi la pocăinţă;

Bucură-te, Milostivă ajutătoare a credincioșilor!


CONDAC 10

 

Nu te întoarce dinspre cererile robilor tăi, ci plineşte cele ce ne sunt de folos, ca să nu fim biruiţi de deznădejde, ci să cântăm: Aliluia!

 

ICOS 10

 

Şi cei necredincioşi se închină înaintea icoanei tale, căci nu ai oprit curgerea milei tale nici de la cei care nu cunosc Adevărul, ci ai miluit pe toţi, ca toţi să cânte ție unele ca acestea:

Bucură-te, icoană a înţelepciunii de sus;

Bucură-te, uşă a milei deschisă tuturor;

Bucură-te, bucuria celor ajutaţi de tine;

Bucură-te, fulger înfricoşător hulitorilor;

Bucură-te, îndreptarea celor căzuţi;

Bucură-te, dăruitoarea luminii credinţei;

Bucură-te, făclie a darului Cuvântului;

Bucură-te, stingerea focului patimilor;

Bucură-te, căutarea celor pierduţi;

Bucură-te, Biserică vie a Luminii;

Bucură-te, poartă ce ne duce către Rai;

Bucură-te, cheie ce ne descuie uşa îndurărilor;

Bucură-te, Milostivă ajutătoare a credincioșilor!


CONDAC 11

 

Tulburarea ispitelor noastre o îmblânzeşte Preabună, cu darul rugăciunii tale şi ne arată pe noi ostaşi nebiruiţi de toate săgeţile celui rău, ca să cântăm ție: Aliluia!

 

ICOS 11

 

Pentru darul icoanei tale otomanii au scutit de taxe mănăstirea ta, iar toţi într-un gând s-au ostenit a împleti ție cununi de cântări ca acestea:

Bucură-te, grabnică miluitoare a celor săraci;

Bucură-te, munte înalt al desăvârşirii;

Bucură-te, cărare printre gropile ispitelor;

Bucură-te, ridicarea celor care au alunecat în păcat;

Bucură-te, izvor îmbelşugat de desfătări cereşti;

Bucură-te, odihna celor asupriţi pe nedrept;

Bucură-te, apărătoarea celor nedreptăţiţi;

Bucură-te, mângâierea celor covârşiţi de întristare;

Bucură-te, că ne dăruieşti talanţii înţelepciunii;

Bucură-te, bogăţie neîmpuţinată a mănăstirilor tale;

Bucură-te, pecetea înţelepciunii celei de sus;

Bucură-te, vederea celor nepătrunse de minte;

Bucură-te, Milostivă ajutătoare a credincioșilor!

 

CONDAC 12

 

Nu ne lăsa pe noi pradă gândurilor celor rele, ci îmblânzeşte fiarele patimilor, ca să putem cu pace să cântăm: Aliluia!

 

ICOS 12

 

Cu un minunat văl este acoperită icoana ta, dar te rugăm să ridici vălul neştiinţei de pe minţile noastre, ca să cântăm întru înţelepciune unele ca acestea:

Bucură-te, văl al înţelepciunii de sus;

Bucură-te, acoperământ al milostivirii cereşti;

Bucură-te, foc ce arde gândurile cele rele;

Bucură-te, flacără a iubirii dumnezeieşti;

Bucură-te, scut al mântuirii credincioşilor;

Bucură-te, pavăză a preoţilor cucernici;

Bucură-te, îmblânzirea celor răniţi de răutate;

Bucură-te, liniştea celor tulburaţi de necazuri;

Bucură-te, pacea celor împovăraţi de ispite;

Bucură-te, adânc nemăsurat de înţelepciune;

Bucură-te, văl ce acoperă sufletele rănite;

Bucură-te, mângâierea celor biruiţi de necazuri;

Bucură-te, Milostivă ajutătoare a credincioșilor!


CONDAC 13

 

O, Maică Prealăudată, Ceea Ce cu darul rugăciunii tale ne păzeşti pe noi de toate cursele celui rău, caută cu blândeţe spre noi, păcătoşii, şi ne adapă din paharul milostivirii dumnezeieşti, ca să-ți cântăm ție: Aliluia! (de 3 ori)


ICOS 1

 

De mâna Sfântului Apostol Luca a fost zugrăvită icoana ta, Preacinstită, spre bucuria celor care iși vor pleca genunchii inimii înaintea ei, cerând izbăvire din nevoi și mare milă, ca toți într-un gând să cânte:

Bucură-te, milostivire dăruită neamului omenesc;

Bucură-te, neîmpuținat izvor de binecuvântare;

Bucură-te, primitoarea rugăciunilor noastre;

Bucură-te, mare a bunătății nesfârșite;

Bucură-te, culme a virtuților duhovnicești;

Bucură-te, cer neapropiat gândurilor omenești;

Bucură-te, cunună a smeritei cugetări;

Bucură-te, flacără a iubirii neîncetate;

Bucură-te, chivot sfințit al Înțelepciunii;

Bucură-te, scară a cugetării dumnezeiești;

Bucură-te, izvor sfințit al darurilor Cuvântului;

Bucură-te, liman al iubitorilor de rugăciune;

Bucură-te, Milostivă ajutătoare a credincioșilor!


CONDAC 1

 

Râuri de milostivire se revarsă de la icoana ta, Milostiva, Preacurată Fecioară, ștergând durerile celor din nevoi și izvorând bucurie tuturor celor care cântă: Bucură-te, Milostivă ajutătoare a credincioșilor!


Otpustul:


Cuvine-se, cu adevărat, să te fericim pe tine, Născătoare de Dumnezeu, cea pururea fericită și Preanevinovată și Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce ești cea mai cinstită decât Heruvimii și mai slăvită, fără de asemănare, decât Serafimii, care, fără stricăciune, pe Dumnezeu-Cuvântul ai născut, pe tine, cea cu adevărat Născătoare de Dumnezeu, te mărim.


Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale şi ale tuturor Sfinţilor, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi! Amin!

Preluare Icoane Ortodoxe

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu