duminică, 19 martie 2023

ACATISTUL SF HRISANT ȘI DARIA

 ACATISTUL SF HRISANT ȘI DARIA 

                         19 martie



Rugăciunile începătoare


De este preot, începe aşa :


Binecuvântat este Dumnezeul nostru totdeauna, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.


Iar de nu este preot, se zice :


Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi. Amin.


Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie!


Împărate Ceresc, Mângâietorule, Duhul Adevărului, Care pretutindeni eşti şi pe toate le împlineşti, Vistierul Bunătăţilor şi Dătătorule de Viaţă, vino şi Te sălăşluieşte întru noi şi ne curăţeşte pe noi de toată întinăciunea şi mântuieşte Bunule sufletele noastre!


Sfinte Dumnezeule, Sfinte Tare, Sfinte Fără-De-Moarte, miluieşte-ne pe noi! (de 3 ori)


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Preasfântă Treime, miluieşte-ne pe noi! Doamne, curăţeşte păcatele noastre! Stǎpâne, iartă fărădelegile noastre! Sfinte, cercetează şi vindecă neputinţele noastre, pentru Sfânt Numele Tău!


Doamne miluieşte! (de 3 ori)


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Tatǎl nostru, Carele eşti în Ceruri, sfinţească-se Numele Tău, vie Împărăţia Ta, facă-se Voia Ta, precum în cer aşa şi pe pământ. Pâinea noastră, cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi şi ne iartă nouă greşelile noastre, precum şi noi iertăm greşiţilor noştri! Şi nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbǎveşte de cel viclean! Amin!

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi! Amin 


Miluieşte-ne pe noi, Doamne, miluieşte-ne pe noi, că nepricepându-ne de nici un răspuns, această rugăciune aducem Ţie, ca unui Stăpân, noi păcătoşii robii Tăi, miluieşte-ne pe noi!


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh!


Doamne, miluieşte-ne pe noi, că întru Tine am nădăjduit; nu Te mânia pe noi foarte, nici pomeni fărădelegile noastre, ci caută şi acum ca un Milostiv şi ne izbăveşte pe noi de vrăjmaşii noştri, că Tu eşti Dumnezeul nostru şi noi suntem poporul Tău; toţi lucrul mâinilor Tale şi Numele Tău chemăm.


Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Uşa milostivirii deschide-o nouă, binecuvântată Născătoare de Dumnezeu, Fecioară, ca să nu pierim cei ce nădăjduim întru tine, ci să ne izbăvim prin tine de nevoi, că tu eşti mântuirea neamului creştinesc.


Cred întru Unul Dumnezeu, Tatăl Atotţiitorul, Făcătorul cerului și al pământului, al tuturor celor văzute și nevăzute. 

Și întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul Născut, Care din Tatăl S-a născut mai înainte de toţi vecii; lumină din lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut iar nu făcut, Cel de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut. Care, pentru noi oamenii și pentru a noastră mântuire, S-a pogorât din ceruri și S-a întrupat de la Duhul Sfânt și din Fecioara Maria și S-a făcut om. Și S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponţiu Pilat, a pătimit și s-a îngropat. Și a înviat a treia zi, după Scripturi. Și S-a înălţat la ceruri și șade de-a dreapta Tatălui. Și iarăși va să vină cu slavă să judece viii si morţii, a Cărui împărăţie nu va avea sfârșit.

Și întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă Făcătorul, Care din Tatăl purcede, Cel ce împreună cu Tatăl și cu Fiul este închinat și slăvit, Care a grăit prin prooroci. Întru una, sfântă, sobornicească și apostolească Biserică. 

Mărturisesc un Botez spre iertarea păcatelor. Aștept învierea morţilor și viaţa veacului ce va să fie. Amin!


Doamne miluiește! (de 12 ori)


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Veniţi să ne închinăm Împăratului nostru Dumnezeu! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Hristos, Împăratul nostru Dumnezeu! (o închinăciune)

Veniţi să ne închinăm şi să cădem la Însuşi Hristos, Împăratul şi Dumnezeul nostru! (o închinăciune)


Psalmul 142

Doamne, auzi rugăciunea mea, ascultă cererea mea, întru credincioşia Ta, auzi-mă, întru dreptatea Ta. Să nu intri la judecată cu robul Tău, că nimeni din cei vii nu-i drept înaintea Ta. Vrăjmaşul prigoneşte sufletul meu şi viaţa mea o calcă în picioare; făcutu-m-a să locuiesc în întuneric ca morţii cei din veacuri. Mâhnit e duhul în mine şi inima mea încremenită înlăuntrul meu. Adusu-mi-am aminte de zilele cele de demult; cugetat-am la toate lucrurile Tale, la faptele mâinilor Tale m-am gândit. 

Întins-am către Tine mâinile mele, sufletul meu ca un pământ însetoşat. Degrab auzi-mă, Doamne, că a slăbit duhul meu. Nu-Ţi întoarce faţa Ta de la mine, ca să nu mă asemăn celor care se coboară în mormânt. Fă să aud dimineaţa Mila Ta, că la Tine îmi este nădejdea. Arată-mi calea pe care voi merge, că la Tine am ridicat sufletul meu. 

Scapă-mă de vrăjmaşii mei, că la Tine alerg, Doamne. Învaţă-mă să fac Voia Ta, că Tu eşti Dumnezeul meu. Duhul Tău Cel Bun să mă povăţuiască la pământul dreptăţii. Pentru Numele Tău, Doamne, dăruieşte-mi viaţă. Întru dreptatea Ta scoate din necaz sufletul meu. Fă bunătate de stârpeşte pe vrăjmaşii mei şi pierde pe toţi cei ce necăjesc sufletul meu, că eu sunt robul Tău. 


Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Aliluia, aliluia, aliluia, Slavă Ţie, Dumnezeule!

Aliluia, aliluia, aliluia, Slavă Ţie, Dumnezeule!

Aliluia, aliluia, aliluia, Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie!


Dumnezeu este Domnul şi S-a arătat nouă, bine este cuvântat Cel ce vine întru Numele Domnului ! (de 3 ori)


Doamne miluiește ( de 3 ori) Slavă Tatǎlui şi Fiului şi Sfântului Duh! Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin!


Psalmul 50

Miluieşte-mă, Dumnezeule, după mare mila Ta şi după mulţimea îndurărilor Tale, şterge fărădelegea mea. Mai vârtos mă spală de fărădelegea mea şi de păcatul meu mă curăţeşte; că fărădelegea mea eu o cunosc şi păcatul meu înaintea mea este pururea. Ţie unuia am greşit şi rău înaintea Ta am făcut, aşa încât drept eşti Tu întru cuvintele Tale şi biruitor când vei judeca Tu. Că iată întru fărădelegi m-am zămislit şi în păcate m-a născut maica mea. Că iată adevărul ai iubit; cele nearătate şi cele ascunse ale înţelepciunii Tale, mi-ai arătat mie. Stropi-mă-vei cu isop şi mă voi curăţi; spăla-mă-vei şi mai vârtos decât zăpada mă voi albi. Auzului meu vei da bucurie şi veselie; bucura-se-vor oasele mele cele smerite. Întoarce faţa Ta de la păcatele mele şi toate fărădelegile mele şterge-le. Inimă curată zideşte întru mine, Dumnezeule şi duh drept înnoieşte întru cele dinlăuntru ale mele. Nu mă lepăda pe mine de la faţa Ta şi Duhul Tău cel Sfânt nu-l lua de la mine. Dă-mi mie bucuria mântuirii Tale şi cu duh stăpânitor mă întăreşte. Învăţa-voi pe cei fără de lege căile Tale şi cei necredincioşi la Tine se vor întoarce. Izbăveşte-mă de vărsarea de sânge, Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele; bucura-se-va limba mea de dreptatea Ta. Doamne, buzele mele vei deschide şi gura mea va vesti lauda Ta. Că de ai fi voit jertfă, Ţi-aş fi dat; arderile de tot nu le vei binevoi. Jertfa Lui Dumnezeu: duhul umilit; inima înfrântă şi smerită Dumnezeu nu o va urgisi. Fă bine, Doamne, întru bună voirea Ta, Sionului şi să se zidească zidurile Ierusalimului. Atunci vei binevoi jertfa dreptăţii, prinosul şi arderile de tot; atunci vor pune pe altarul Tău viţei.


Troparul Sfinţilor Mucenici Hrisant şi Daria (glasul 4)


Mucenicii Tăi, Doamne, întru nevoinţele lor, cununile nestricăciunii au dobândit de la Tine, Dumnezeul nostru. Că având tăria Ta, pe chinuitori au învins; zdrobit-au şi ale demonilor neputincioase îndrăzniri. Pentru rugăciunile lor, mântuieşte sufletele noastre, Hristoase Dumnezeule.


Condacul 1


Aleșii lui Hristos, Mucenicilor Hrisant și Daria, cei ce ați fost împodobiți cu cununi de slavă divină și către viața veșnică prin credință și suferință ați venit la Hristos, primiți rugăciunile noastre nevrednice pentru slava lui Dumnezeu, izbăviți-ne de ispite și tot felul de necazuri ca noi să vă lăudăm cu dragoste și bucurie: Bucurați-vă, Sfinților Hrisant și Daria, împreună cu toți mucenicii care au suferit pentru credința lui Hristos!


Icos 1


Sufletul vostru a avut curăție îngerească, Sfinților Mucenici ai lui Hristos Hrisant și Daria. V-ați ferit de farmecul lumii cea fără de Dumnezeu, bucurându-vă de inegalabila bunătate divină, cântând laude Stăpânului tuturor fericirilor. Ne bucurăm de faptele voastre și vă strigăm cu dragoste:


Bucurați-vă, mărturisitori minunați, care ați iubit adevărul divin;


Bucurați-vă, că ați alungat vrăjmășia farmecului și dulceața patimilor;


Bucurați-vă, că v-ați întărit bunătatea în credința lui Hristos;


Bucurați-vă, căci dulcețile acestei lumi nu v-au fost ispitiri;


Bucurați-vă, că ați arătat cu îndrăzneală desfătările idolilor;


Bucurați-vă, căci cuvintele voastre au fost pentru cei necredincioși lui Dumnezeu;


Bucurați-vă, Sfinților Hrisant și Daria, împreună cu toți mucenicii care au suferit pentru credința lui Hristos!


Condacul 2


Văzând ostilitatea desfătărilor și a dulceții patimilor, Sfinte Hrisant cel binecuvântat, înarmat cu credință l-ai alungat pe sarpele cel viclean și pe Daria ai adus-o mireasă neprihănită lui Hristos ca cea mai grațioasă mireasă, cântând cu ea lui Dumnezeu: Aliluia!


Icos 2


Ați avut mintea luminată de lumina adevărului, mucenici plini de toată vitejia. Ați fost împodobiți cu vitejia inimii lui Hristos în mărturisirea credinței în Dumnezeul Adevărat, și pentru o asemenea îndrăzneală, slăvindu-vă faptele, primiți această laudă:


Bucurați-vă, căci ați iubit adevărul credinței în Hristos;


Bucurați-vă, credincioși ai ortodoxiei și al adevăratului Ziditor;


Bucurați-vă, căci poruncile lui Hristos în curăție le-ați împlinit;


Bucurați-vă, căci ați dus o viață în curăție, plăcută Domnului;


Bucurați-vă, că v-ați împodobit sufletele cu dragostea lui Hristos;


Bucurați-vă, căci ați disprețuit desfătările acestei lumi și deșertăciunea;


Bucurați-vă, Sfinților Hrisant și Daria, împreună cu toți mucenicii care au suferit pentru credința lui Hristos!


Condacul 3


Puterea divină v-a spirijit în chinurile voastre pentru Hristos, căci stând în mijlocul celor mai grele încercări, harul Domnului strălucea peste voi, suferind pentru credința lui Hristos, iar noi cu voci neîncetate cântăm lui Dumnezeu: Aliluia!


Icos 3


Având o mare dorință de a vă împodobi cu cununele muceniciei pentru Hristos, Sfinților Mucenici Hrisant și Daria, ați propovăduit neobosit credința lui Dumnezeu, denunțând nebunia dușmanului idolatriei, întărind credincioșii în credința adevăratului Dumnezeu și învățându-i pe calea mântuirii. În același fel, văzând dragostea voastră pentru Dumnezeu, strigăm cu îndrăzneală către voi:


Bucurați-vă, mărturisitori adevărați care nu vă temeți de chinuri;


Bucurați-vă, învățându-i pe toți să nu se teamă de mustrările omenești;


Bucurați-vă, că v-ați pus nădejdea în Dumnezeu;


Bucurați-vă, căci i-ați învățat credința pe mulți care au crezut în pronia lui Dumnezeu;


Bucurați-vă, că ați rușinat fără teamă înșelăciunea lui Satana;


Bucurați-vă, că v-ați petrecut tot timpul în fapte de rugăciune;


Bucurați-vă, Sfinților Hrisant și Daria, împreună cu toți mucenicii care au suferit pentru credința lui Hristos!


Condacul 4


O furtună de furie și nenorociri nemiloase ale prigonitorilor nu au putut să vă zdruncine credința în Hristos, Mucenici atot-fericiți Hrisant și Daria, căci voi pentru Duhul Sfânt ați cântat curajos în fața lui Dumnezeu: Aliluia!


Icos 4


Auzind cuvintele Sfintei Scripturi că Dumnezeu este iubire, binecuvântate Sfinte Hrisant, sufletul tău a iubit credința în adevăratul Dumnezeu. Ai fost ferm în credință și ai adus-o la Hristos și pe Daria, preoteasa templului Minerva, fiind slăvit de bunătatea iubirii Împăratului Ceresc. Iar noi vă vom slăvi cu aceste laude:


Bucurați-vă, căci v-ați păstrat în inimile voastre focul iubirii pentru Dumnezeu până la sfârșitul vieții voastre;


Bucurați-vă, că v-ați întărit sufletul cu adevărata teologie;


Bucurați-vă, că Biserica lui Hristos este ocrotitorul slavei;


Bucurați-vă, învățători credincioși și mijlocitori către Dumnezeu;


Bucurați-vă, căci ne învățați să ascultăm poruncile divine;


Bucurați-vă, Sfinților Hrisant și Daria, împreună cu toți mucenicii care au suferit pentru credința lui Hristos!


Condacul 5


Ati fost ca două stele pe Cerul credinței, Sfinților Hrisant și Daria, căci v-ați înțeles să trăiți în curăție ca soți. Înlocuind viața iubirii temporare și trupești, v-ați împodobit sufletele cu dragostea lui Hristos și cu harul dumnezeiesc, Domnului Cerului și al Pământului I-ați cântat laudă: Aliluia!


Icos 5


Trăind o viață dumnezeiască, împodobită cu slujirea neîncetată a Domnului, ați predicat neobosit credința lui Hristos, spunând tuturor să aibă curaj și din credința lui Hristos să nu se retragă în niciun fel, denunțând întunericul idolatriei și îndreptându-i pe oameni spre fericirea cerească. Amintindu-ne viața voastră cuvioasă, vă strigăm cu dragoste:


Bucurați-vă, căci ati arătat icoana adevăratei căsătorii creștine;


Bucurați-vă, căci casa voastra a fost plină de Duhul Sfânt;


Bucurați-vă, îndrăzneala celor zeloși in ortodoxia lui Dumnezeu;


Bucurați-vă, lumânări arzând pentru dragostea lui Hristos;


Bucurați-vă, slava neînfricată a predicatorului;


Bucurați-vă, căci ați îndurat chinuri ale sufletului împreună cu chinuri trupești pentru Hristos;


Bucurați-vă, Sfinților Hrisant și Daria, împreună cu toți mucenicii care au suferit pentru credința lui Hristos!


Condacul 6


Vorbele tale despre Dumnezeu au fost spuse cu glas tare, Sfinte Mucenice Hrisant, căci ai chemat credincioșii să respingă tentațiile acestei lumi, dându-le cele potrivite celor care caută mântuirea și se gândesc la Dumnezeu. Împlinind aceasta, Sfânt binecuvântat, ai adus-o și pe Daria la Hristos, întărind-o în credință, cântând cu îndrăzneală lui Dumnezeu: Aliluia!


Icos 6


Ați urcat duhovnicește în inimile voastre spre lumina slavei cerești, adevăraților Mucenici ai lui Hristos, Hrisant și Daria, căci v-ați trăit toată viața în evlavie și credința într-un singur Dumnezeu, Tatăl Atotputernic. Casa voastră a fost ca o mănăstire sfântă, iar noi minunându-ne de această viață a voastră, vă cântăm:


Bucurați-vă, stele ale cerului strălucitoare duhovnicește;


Bucurați-vă, căci prin rugăciunile voastre s-a deschis pentru mulți ușa Împărăției lui Hristos;


Bucurați-vă, apărători puternici ai caselor cinstite;


Bucurați-vă, vase alese ale harului divin;


Bucurați-vă, patroni cerești al căsniciilor cinstite;


Bucurați-vă, că v-ați împodobit cu curăție sufletele voastre;


Bucurați-vă, Sfinților Hrisant și Daria, împreună cu toți mucenicii care au suferit pentru credința lui Hristos!


Condacul 7


Pentru că nu ați vrut să vă îndepărtați de credința lui Hristos și să faceți sacrificii idolilor ticăloși, guvernatorul orașului Kalerin v-a dat la tortură, Sfinților purtători de pătimiri. Dar voi, după ce ați îndurat multă suferință, cu îndrăzneală și credință I-ați cântat curajos lui Dumnezeu: Aliluia!


Icos 7


Chinuitorul, uimit de măreția răbdării și credinței voastre, s-a gândit că faceți magie și a poruncit să fiți dați la cele mai grele torturi. Dar nimic nu v-a putut zdruncina credința, nici un fel de tortură sau truc. Credincioșii privind suferințele voastre, vă strigau:


Bucurați-vă, lumini ale lui Hristos, strălucind în întunericul răutății;


Bucurați-vă, cei care mustrați răutatea idolatrilor;


Bucurați-vă, neînfricați apărători creștini ai credinței;


Bucurați-vă, căci dragostea voastră pentru pentru Hristos a crescut prin rănile voastre;


Bucurați-vă, cei ce ați îndurat ocara și supărarea pentru Hristos;


Bucurați-vă, căci ați invins cu ajutorul lui Hristos;


Bucurați-vă, Sfinților Hrisant și Daria, împreună cu toți mucenicii care au suferit pentru credința lui Hristos!


Condacul 8


O minune s-a întâmplat când Claudiu Tribunul a cunoscut adevărul lui Dumnezeu, văzând suferințele voastre, Mucenicilor Sfinți Hrisant și Daria, căci un vrăjitor nu ar putea suporta un asemenea chin pe care voi l-ați îndurat. Voi ați primit cu bucurie chinurile și v-ați mărturisit credința în Hristos, cântând lui Dumnezeu: Aliluia!


Icos 8


V-ați bucurat din toată inima de dragostea lui Hristos, Sfinților Mucenici Hrisant și Daria, văzând convertirea la credința în Hristos nu numai a lui Claudiu tribunul, ci și a tuturor din casa lui: Ilaria, soția sa și copiii lui, Iason și Maurus, care împreună cu soldații care vă chinuiau au cerut să primească Botezul Domnului. Ei au crezut în Hristos și au început să-L slăvească pe Dumnezeu, iar noi cu bucurie duhovnicească strigăm către voi:


Bucurați-vă, că v-ați umplut sufletul de harul lui Hristos;


Bucurați-vă, cei care luminați pe mulți cu lumina divină;


Bucurați-vă, că ați avut curaj uimitor în fața chinuitorilor răi;


Bucurați-vă, căci ați fost fără teamă în suferința pentru Hristos;


Bucurați-vă, căci ați chemat mulți chinuitori la Hristos prin suferințele voastre;


Bucurați-vă, căci ați purtat crucea lui Hristos cu răbdare și devotament;


Bucurați-vă, Sfinților Hrisant și Daria, împreună cu toți mucenicii care au suferit pentru credința lui Hristos!


Condacul 9


Toată natura îngerească s-a bucurat nespus de mult, Sfinților Mucenici Hrisant și Daria, văzând cum v-ați jertfit pentru Hristos. Ați învățat pe toată lumea cu cuvinte dumnezeiești arătând calea mântuirii, și ați îndurat fără teamă chinul pentru credincioși, lăudându-L pe Dumnezeu Cel minunat întru sfinții Săi cu cântarea: Aliluia!


Icos 9


Ritorii cei fără glas nu pot să vi se împotrivească, Sfinților Mucenici ai lui Hristos Hrisant și Daria. Cine poate să redea suferințele voastre pentru Hristos, Dumnezeul nostru? Neglijând slava pământului și măreția vieții vremelnice, v-ați dat sufletele voastre pentru credința în Dumnezeu. Lăudându-vă faptele, vă strigăm cu dragoste:


Bucurați-vă, săditori zeloși ai credinței în Hristos;


Bucurați-vă, adversari îndrăzneți ai idolilor închinării;


Bucurați-vă, credincioși conducători din întunericul idolatriei până la lumina lui Hristos;


Bucurați-vă, că v-ați uimit chinuitorii cu multe minuni;


Bucurați-vă, că ați îndurat bătaie înverșunată pentru Hristos;


Bucurați-vă, că pentru suferința chinului vostru pe Numerian l-ați făcut de rușine;


Bucurați-vă, Sfinților Hrisant și Daria, împreună cu toți mucenicii care au suferit pentru credința lui Hristos!


Condacul 10


Ați salvat sufletele credincioșilor, Sfinților Mucenici, fiind împodobiți cu înțelepciunea lui Hristos și ați stins cugetările neînțelepte ale închinătorilor la idoli, fiind vase curate ale Atotputernicului, chemându-i pe toți să rămână în slava nemăsurată a lui Dumnezeu și să-L roage pe Ziditor: Aliluia!


Icos 10


Văzând că zidurile sunt mai dure decât piatra, a apărut un nou chinuitor al creștinilor, Numerian, care, în nebunia sa, a poruncit să vă dea la alte chinuri. Tu, Sfinte Hrisant, ai fost scufundat într-o fântână de canalizare, iar pe Sfânta Daria au vrut să o ducă la o casă de desfrâu, dar puterea lui Dumnezeu v-a ținut nevătămați și lumina cerului a fost asupra voastră. Văzând acestea, ne minunăm și vă lăudăm:


Bucurați-vă, stâlpi ai statorniciei, stând ferm în credința lui Hristos;


Bucurați-vă, căci ați îndurat duhoarea murdăriei pentru Hristos;


Bucurați-vă, căci ați suportat ocara și suferința fără teamă;


Bucurați-vă, cei luminați cu lumina cerului în chinurile voastre;


Bucurați-vă, căci mânia lui Numerian a fost zadarnică;


Bucurați-vă, cei mai tari decât piatra în chinurile voastre;


Bucurați-vă, Sfinților Hrisant și Daria, împreună cu toți mucenicii care au suferit pentru credința lui Hristos!


Condacul 11


Vă aducem cântec de laudă, minunaților Mucenici ai lui Hristos. V-ați proslăvit prin faptele voastre ca eroi ai lui Hristos Mântuitorul nostru și cu puterea credinței v-ați rușinat chinuitorul. Noi Îi mulțumim Domnului pentru aceasta și Îi cântăm cu cinstire și dragoste: Aliluia!


Icos 11


Soarele strălucitor al Adevărului luminează inimile credincioșilor, văzând mereu minunile slăvite ale lui Dumnezeu. Minunata lumină divină vă poartă, purtătorilor de pătimiri Hrisant și Daria, spre suferință și moarte pentru numele lui Hristos. Sfântă Daria, ai fost credincioasă soțului tău până la sfârșit și ai avut o credință fermă împotriva tuturor ispitelor dușmanului. Aducându-ne aminte cu respect de faptele și suferințele voastre, vă binecuvântăm cu aceste laude:


Bucurați-vă, lumini ale lui Hristos, care strălucesc în întunericul răutății;


Bucurați-vă, că ați mustrat răutatea idolatrilor;


Bucurați-vă, neînfricați apărători creștini al credinței;


Bucurați-vă, căci dragostea voastră pentru Hristos a crescut prin rănile voastre;


Bucurați-vă, cei ce ați îndurat ocara și supărarea pentru Hristos;


Bucurați-vă, căci ați învins cu ajutorul lui Hristos;


Bucurați-vă, Sfinților Hrisant și Daria, împreună cu toți mucenicii care au suferit pentru credința lui Hristos!


Condacul 12


Harul s-a revărsat de la Domnul, Sfinților lăudați Hrisant și Daria, și cu bucurie amintirea voastră este proslăvită de credincioși și mărită cu rugăciuni calde ridicate spre voi. Ați suportat suferințe grele pentru credința în Hristos, iar la moartea voastră ați fost primiți în Împărăția Cerească unde cu îngerii împreună Îi cântați lui Dumnezeu: Aliluia!


Icos 12


Cântăm sfârșitul vostru minunat, Sfinților Mucenici, căci odată cu el ați proslăvit și credința lui Dumnezeu în adevăr, fiindcă suferințele voastre, în care ați fost precum mieii în mijlocul fiarelor, arată întruparea predicării divine. Amintindu-ne, vă lăudăm cu dragoste:


Bucurați-vă, căci pentru credința lui Hristos ați fost îngropați de vii într-o groapă adânca;


Bucurați-vă, cei slăviți de multe semne ale milostivirii lui Dumnezeu;


Bucurați-vă, că amintirea voastră este slăvită prin slujbele și rugăciunile credincioșilor;


Bucurați-vă, căci sufletele voastre s-au dus în ceruri, înaintea lui Dumnezeu;


Bucurați-vă, cei încununați de cununile Împărăției Cerești de la Sfânta Treime;


Bucurați-vă, Sfintilor Hrisant și Daria, împreună cu toți mucenicii care au suferit pentru credința lui Hristos!


Condacul 13


O, slăviților și îndelung răbdătorilor Mucenici Hrisant și Daria, primiți acest cântec de laudă de la noi, nevrednicii, rugându-vă cu dragoste! Ridicați rugăciunile voastre calde pentru toți cei care vă proslăvesc amintirea și cu mijlocirea voastră la Tronul lui Dumnezeu, mântuiți-ne de necazuri, dureri, boli și chinuri veșnice, astfel încât să fim cinstiți în cetele cerești și să-I cântăm lui Dumnezeu : Aliluia, Aliluia, Aliluia! (Acest Condac se spune de 3 ori).


Icos 1


Sufletul vostru a avut curăție îngerească, Sfinților Mucenici ai lui Hristos Hrisant și Daria. V-ați ferit de farmecul lumii cea fără de Dumnezeu, bucurându-vă de inegalabila bunătate divină, cântând laude Stăpânului tuturor fericirilor. Ne bucurăm de faptele voastre și vă strigăm cu dragoste:


Bucurați-vă, mărturisitori minunați, care ați iubit adevărul divin;


Bucurați-vă, că ați alungat vrăjmășia farmecului și dulceața patimilor;


Bucurați-vă, că v-ați întărit bunătatea în credința lui Hristos;


Bucurați-vă, căci dulcețile acestei lumi nu v-au fost ispitiri;


Bucurați-vă, că ați arătat cu îndrăzneală desfătările idolilor;


Bucurați-vă, căci cuvintele voastre au fost pentru cei necredincioși lui Dumnezeu;


Bucurați-vă, Sfinților Hrisant și Daria, împreună cu toți mucenicii care au suferit pentru credința lui Hristos!


Condacul 1


Aleșii lui Hristos, Mucenicilor Hrisant și Daria, cei ce ați fost împodobiți cu cununi de slavă divină și către viața veșnică prin credință și suferință ați venit la Hristos, primiți rugăciunile noastre nevrednice pentru slava lui Dumnezeu, izbăviți-ne de ispite și tot felul de necazuri ca noi să vă lăudăm cu dragoste și bucurie: Bucurați-vă, Sfinților Hrisant și Daria, împreună cu toți mucenicii care au suferit pentru credința lui Hristos!


Rugăciune


O, sfinți și binecuvântați purtători de pătimiri, Mucenici ai lui Hristos, Hrisant și Daria, noi, nevrednicii, alergăm la voi, ajutoarele noastre calde și puternice, să duceți la tronul lui Dumnezeu rugăciunile noastre. Ascultați acum această rugăciune și rugați-vă pentru noi, cei păcătoși si nevrednici, iubitului nostru Domn Iisus Hristos pe care L-ați mărturisit în chinurile voastre grele înaintea chinuitorilor și a prigonitorilor sfintei credințe a lui Hristos.


De dragul credinței lui Hristos ați îndurat multe chinuri și ați fost omorâți, iar Biserica lui Hristos v-a încununat cu frumusețe și cununi de slavă nemuritoare, trăind într-o bucurie negrăită împreună cu îngerii din Împărăția Cerească. Fiți pentru noi mijlocire puternică să ne păstrăm credința lui Hristos în curăție, dați-ne curaj în suferințe și ispite, să avem mulțumire în nevoile cotidiene, și să avem întotdeauna dragoste pentru Dumnezeu și pentru aproapele nostru.


Învățați-ne cu rugăciunile voastre, Sfinților Mucenici, să rămânem pe calea mântuirii, întăriți-ne picioarele cu fermitate pe calea poruncilor Domnului, mustrându-ne greșeala, dând vindecare bolnavilor, eliberarea de sărăcie, protecția în căsătorie, și toate cele folositoare mântuirii. Ca astfel, cu rugăciunile voastre de călăuzire, mijlocire și de întărire, să-L slăvim pe Mântuitorul nostru, Domnul Iisus Hristos, Căruia I se cuvine toată slava, cinstea și închinăciunea, împreună cu Tatăl Său fără început și cu Preasfântul și Bunul și Dătătorul Său de viață Duhul Sfânt, acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.


Cuvine-se, cu adevărat, să te fericim pe tine, Născătoare de Dumnezeu, cea pururea fericită și Preanevinovată și Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce ești cea mai cinstită decât Heruvimii și mai slăvită, fără de asemănare, decât Serafimii, care, fără stricăciune, pe Dumnezeu-Cuvântul ai născut, pe tine, cea cu adevărat Născătoare de Dumnezeu, te mărim.


Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale, ale Sfinților Hrisant și Daria şi ale tuturor Sfinţilor, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi! Amin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu